Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har depo lykter og er veldig fornøyd. men ringene på mine er litt for gule så vurderer og ta av glassene og ta av ringene og montere på super bright led ringer.

Noen som vet om dette funker med lykter som har orginale ringer?

takker for svar!!!

Skrevet
de ser jalla ut. de er festet i bunn istede for i toppen som AE skal være. får et teit parklys mellom ringene ser det ut som på et bilde. og ringene er alt for små.

vil mye heller anbefale disse i orginal lykten.

http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431

har bare bilde av E38 med de ringene.

ydio21uese7oaiwmxaba.jpg

At e36 AE skal være festet i toppen på alle lyktene er vel ikke helt sant.

Hella sine AE til e36 er festet i bunnen og siden det er Hella/bmw som har de "orginale" AE lyktene er det nok bunnen som er "fasit" på e36.

Om du vil ha godt lys går du for Hella sine AE, evt sette inn ccfl ringer i orginale lykter. Mange av de uorginale lyktene gir dårlig lys og dugger mye/ofte. DEPO har jeg derimot hørt mye bra om.

Har selv hatt Hella AE og de lyktene lyser knallgodt og det ser orginalt ut.

Koed har bra pris på Hella, de har også DEPO lyktene :)

Skrevet

Depo er greie lykter om dy synes gule ringer er ok.

De du linka til ser ut som er kjøpt på Ringo og har kvalitet derreter.

Orginale Bosch lykter med ccfl ringer er det beste spør du meg.

Skrevet
de ser jalla ut. de er festet i bunn istede for i toppen som AE skal være. får et teit parklys mellom ringene ser det ut som på et bilde. og ringene er alt for små.

ydio21uese7oaiwmxaba.jpg

Hella sine AE til e36 er festet i bunnen og siden det er Hella/bmw som har de "orginale" AE lyktene er det nok bunnen som er "fasit" på e36.

Om du vil ha godt lys går du for Hella sine AE, evt sette inn ccfl ringer i orginale lykter. Mange av de uorginale lyktene gir dårlig lys og dugger mye/ofte. DEPO har jeg derimot hørt mye bra om.

E36 kom aldrig med AE orginalt. om hella bestemmer seg for og lage det til E36 så trenger ikke BMW og ha noe med det og gjøre. og det ser heller ikke sånn ut. ganske sikker på at du ikke kan gå til en BMW forhandler og kjøpe AE lykter til E36.

Skrevet

Du kan ikke bytte ringer på depolyktene.. Ringene er støpt inn i linsene..

Du kan derimot bytte pærene til noen med mer hvitt lys.. Pass på at de ny pærene ikke er sterkere enn de orginale. Skal veldig lite til før hele greien begynner å smelte..

Skrevet

http://images.bimmers.no/files/ydio21uese7oaiwmxaba.jpg

E36 kom aldrig med AE orginalt. om hella bestemmer seg for og lage det til E36 så trenger ikke BMW og ha noe med det og gjøre. og det ser heller ikke sånn ut. ganske sikker på at du ikke kan gå til en BMW forhandler og kjøpe AE lykter til E36.

Vet da vel at E36 aldri kom orginalt med AE har heller ikke sagt det, MEN såvidt meg bekjent var det Hella som laget de første (og eneste orginale) AE lyktene til BMW (var vel e39 facelift som først fikk det). Det er vel også Hella og/eller BMW som har patenten (om noen har patent i det hele tatt siden det finnes så mange billig varianter) på AE designet. Så selv om det aldri kom AE orginalt fra fabrikk til e36 påstår jeg det er den orginale produsenten av orginale AE for bmw som har fasiten også for e36.

Les grundigere hva jeg skriver før du skyter ut piggene.

btw, vet flere bmw forhandlere som skaffer Hella sin AE til e36, alt av Hella for den del, men det er selvfølgelig ikke gjennom bmw men egene leverandøravtaler med Hella.

Skrevet

bmw har nok patenten på AE. og hella har nok laget de E36 lyktene uten noe hjelp fra bmw siden de ser jalla ut, og ikke har brukt like ringer som på E39. altså ringer med små streker for hver mm som gjør at lysstrålen i ringen brytes og feflekteres ut. så hella har E39 lysene. men ville tjene mer på AE til flere biler og laga til E36 også.

Skrevet
bmw har nok patenten på AE. og hella har nok laget de E36 lyktene uten noe hjelp fra bmw siden de ser jalla ut, og ikke har brukt like ringer som på E39. altså ringer med små streker for hver mm som gjør at lysstrålen i ringen brytes og feflekteres ut. så hella har E39 lysene. men ville tjene mer på AE til flere biler og laga til E36 også.

Kan være enig i at de ikke er de peneste lyktene til e36 (selv om den sorte dyrere utgaven ser mye bedre ut enn chrom utgaven "alle" har) og at orginale lykter med ccfl er penere enn Hella AE mye pga fargen på lyset i ringene, mye billigere med ccfl også.

Selv synes jeg orginale lykter uten AE gjør seg best på e36 (mulig jeg er orginalpoliti pga GT'n).

Men en ting skal Hella's AE lykter ha, selv om de kanskje har måttet forandre mye på dem for å slippe unna bmw's AE patent så står det ikke på kvaliteten og er det noe Hella kan er det lys. De lyser mye bedre enn orginal lyktene til e36 (ZKE og Bosch). Dette av erfaring. (utgangspunkt i orginale lykter med Halogen pærer). Ikke dugger de heller og lykte-glasset er solid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...