Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir nå etter 240000km nødt til å skifte turbo. Har dabbet av med motorkraft og mer sort røyk siste året. Tar ikke sjansen på et motorhavari. Lest endel om turboproblemer på E46, svakhet med konstruksjon eller noe. Skal få et veksted til å sette den inn, kjøpt ny på tuboservice(5000 billigere enn bmw). Ifg dem var dette nyeste versjon, trenger vissnok omprogramering etter skifte. Ellers tenkte jeg å få rengjort innsugsside/egr osv.

Noen som har erfaring med dette?, andre ting som bør gjøres ved turboskifte?

Skrevet

Har du fått byttet veivhus ventilasjons filteret? Dette må du få byttet samtidi, de som smører turboen, kommet nytt filter som er bedre en det som kom orginalt, skal byttes på hver 70 000km nå.

Har du internet siden til der du kjøpte turboen? Og er det bmw som programmerer den om etter på?

Skrevet

Har skiftet luftfilter regelmessig, tenker å gjøre det nå også. Det veivhus ventilasjons filteret ble skiftet på forrige service 10000km siden. Bør jeg skifte dette igjen?. Etter en rense runde la merke til at det var skitt,tykk oljeaktig guffe i en slags kanal under luftfilteret. Måket ut mye guffe, mener at fra denne gikk det en liten slange inn til turbo. Har den noe med veivhus vent å gjøre?

Har muligens en som kan oppgradere prog, ikke sikker på hvordan dette funker. Viss ikke tar jeg den til BMW der de tar en tusen lapp for jobben.

http://www.turbo.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...