jorg3n Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Hei Har noen spm: 1) Det kommer en plystrelyd fra motoren, som følger turtallet, er dette normalt? Og fra ca 4000 rpm kommer det en slags raslelyd (høres nesten ut som et fossefall), som og følger turtallet. Sistnevnte kommer kun når jeg trør på gasspedalen. 2) Vinduene bak har litt rar funksjon: Venstre bak virker ikke (men kommer klikkelyd fra motoren når jeg trykker på knappen), og høyre bak kan kun tas ned på knappen framme, og kun tas opp igjen med knappen bak (men med ned-knappen bak!). Forrige eier hadde lagt på en ekstra jordkabel tror jeg på høyre vindu bak, da det en dag plutselig ikke ville opp. Alt dette har vært sånn siden før jeg kjøpte bilen. Takk for svar Mvh Jørgen
OLEZZ Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Alle m50b25 jeg har testa på kommer det veldig skarp rasle / skrapelyd når man ruser den i motorrommet. Hører det ikke med mindre man står rett forran motoren med panseret oppe. Hvis det er dette du mener?
jorg3n Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Skrevet Juni 29, 2009 Det kan vel tenkes, men jeg hører det hvertfall når jeg kjører med vinduet åpent. (og muligens når jeg står i ro med vindu åpent, men mest når jeg kjører) Men hva med plystrelyden? Har du vært borti det før? Høres akkurat ut som noen som plystrer i tone med turtallet..
Bimmerlars Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Min M50 plystrer også. Begynte med det i helga. Skal finne ut av det i morgen.
Scampi Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Har ikke denne Vanos? Har hørt at den bråker kurant mye...
jorg3n Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Skrevet Juni 29, 2009 Har og en liten lekkasje i kjølesystemet (bruker 1 dl ca i uka med en del kjøring), kan det være det som lager plystrelyden? Forresten, noen som har erfaring med slike tetningsmidler for kjølesystemet? Tror ikke det er toppakningen hvertfall, kommer ikke hvit røyk fra eksosen (litt i kaldt vær kanskje, på kald motor) og ser ikke noe vann i oljen. Men lukter litt kjølevæske av varmeapparatet (veldig lite).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå