jb Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Byttet hjulageret framme, men brukte ikke moment Drog til det jeg klarte med pipe og monterte på plass igjen. Er det nå en god sansynlighet for at lageret står litt skeivt som gjør at det slites veldi raskt. eller har jeg oppskriften på en liten forstilings katastrofe?
E30_Dale Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Trenger ikke å være skjeivt for det. Er det skeivt vil du merke det med at det er kast i hjulet. Drog selv bare alt jeg kunne til med 3/4" latmannsarm, holder lenge det. Tross alt er det jo låseblekk som låser mutteren i tillegg.
bimmer-87 Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 viss du stramma for mye så ryker hjullageret etter kort tid, for lite så vil du kjenne att det er slark i hjulet. absolutt tryggest å bruke momentstav etter min mening.
-Vegard- Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 sitter ikke lagera kun i 4 bolter da? er jo ikke mulig å sette det på skeivt. hadde det vært pressa inn skeivt så hadde kan jo ikke fått det ordentlig på plass heller..
Superbeetle Skrevet Juli 7, 2009 Skrevet Juli 7, 2009 Ja, lageret på E39 kommer vel komplett med nav som er festet med 4 bolter.. "vanlige" forhjulslagre på biler med bakhjulstrekk pleier jo å være slike løse som kun skal skrues fast, løsnes igjen og så såvidt trekkes til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå