Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva som kan være galt.

Har ikke hatt antydning til brekk etter jeg kjøpte bilen.helt slakt.

Strammet håndbrekket i dag (de to skruene inni bilen)

Og fikk strammet det godt opp.

Men det merkelige var at det da bare virket når bilen skulle forover.

Tok ingen ting når jeg rulla bakover.

Har jeg aldri vært ute for før.

Og lurer på om det er bygd opp som på en e36 320, at alt er inni calipperen?

Takker for alle svar.

Mvh Joachim

Skrevet

har skiver på denne her.er en 99 mod 318 touring.'

det er nok rett det du sier at de skruene er for å stramme opp slakk i vaier.men at det virker en vei og ikke den andre er vel litt merkelig.

Får vel demontere og se.

Skrevet

Alle BMW (som jeg vet om) har håndbrekk inni skiva. Ingen E46 har trommel...

Er et hull i skiva du justerer gjennom. Vipper opp/ned på et tannhjul enten på siden eller toppen.

Sannsynligheten er imidlertidig stor for at håndbrekkmekanismen er rusta fast/er utslitt og må byttes. Waierne kan også være strekt :wink:

Skrevet
Var å så på en 318i med en kompis for noen uker siden... Da var det trommel bak. Husker ikke årsmod, men var nok 93 ellerno

E36 316/318 uten ABS (TROR jeg det var) har trommel bak. E46 har uansett ikke trommel...

DIY på justering av håndbrekk

:wink:

Skrevet

Noen misforsåelser ute å går her. E46 har skivebremser foran og bak + en liten trommelbrems på bakhjulene som er selve hånbrekket. Sånne trommelbremsehåndbrekk har en tendens til å bli ødelagt av at de ikke blir brukt nok. Bruk brekket ofte så varer det lengre. Det er også lurt å dra til litt forsiktig i brekket når du kjører så rust og smuss får løsnet.

Skrevet
Noen misforsåelser ute å går her. E46 har skivebremser foran og bak + en liten trommelbrems på bakhjulene som er selve hånbrekket. Sånne trommelbremsehåndbrekk har en tendens til å bli ødelagt av at de ikke blir brukt nok. Bruk brekket ofte så varer det lengre. Det er også lurt å dra til litt forsiktig i brekket når du kjører så rust og smuss får løsnet.

Ja, dette er viktig. Rusta fast på bilen min. Det var kjipt, sto der uten og komme meg noe sted. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...