Aroid Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 tror ikke det blir plass til bkf uansett på en E30 toppen på motoren havner jo nesten rett foran hullet til bkf Jeg ser at alle som har v8,v10 og v12 i e30 flytter bkr meir i mot demper tårnet.
joachim sørlie Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 tror jeg kanskje kan ha sett noen som har hatt den forran dempertårnet.. men regner med gk liker og kjøre uten eller ikke orker og ta seg bryet med den shitten
Kristov Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01759.htm Eksempel på en som har beholdt BKF. Tror ikke det er barnemat å beholde den da torpedo og pedalstell må bygges om ganske radikalt for å få alt på plass.
baremats91 Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Tror disse motorene er mongo tungvindte å skru på, må jo ta et år å justere ventiler med 4 kammer og 32 ventiler... Med så masse kamdrev, kjeder, etc etc... Skjønner jødahl litt jeg egentlig, putt i en 2JZ, og få 600 hk på uåpna motor, også holder det i tillegg... 2JZ er ikke dritt, det er bare kjedelig Yngve!! Siden "alle" har det. Men det er ikke så dyrt, også holder det bra... derfor. Dumt med den alusil løsningen også... Uansett, dette her blir spennende å følge med på!!! Masse lykke til! V8 brøl på septembertreffet ! justere ventiler og timing av motor tar ca 1 time bare, og er veldig lettvint hvorfor er det dumt med alusil? er nikasil som er dritt, alusil er bra og S62 har alusil
M3 Yngve Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 Mener ikke 2JZ er dritt jeg, funker som faen de, men når man har BMW, og spes E30 M3, syns jeg det skal være BMW motor. + at S54 pisser på 2JZ i forhold.
gkw89 Skrevet Juni 7, 2011 Forfatter Skrevet Juni 7, 2011 eneste er godt at alle ikke har lik motor =) heheh
gkw89 Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 kanskje jeg burde bytte rådelagere mens jeg først har motor'n ute? i og med at det er 99mod motor..
M3 Yngve Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 kanskje jeg burde bytte rådelagere mens jeg først har motor'n ute? i og med at det er 99mod motor.. Jeg hadde titta på dem ja, er de fine bør du ikke bytte.
baremats91 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 kanskje jeg burde bytte rådelagere mens jeg først har motor'n ute? i og med at det er 99mod motor.. gjør du det ender du opp som meg da sitter du der med motoren i flere biter, for da kommer du på at det er smart å ta med den og den delen med det samme du har demontert motoren, og til slutt har du bytta det meste i motoren
leif harald Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 s62 er GROMT Kjører du uten bkf? Er det mulig å flytte motor noe fremover så man fortsatt kan beholde bkf, eller havner motor veldig langt frem da? Mener jeg har sett bilde av en e30 med s62 som hadde org bkf. Hvis du sender hjernen til omprogrammering i Tyskland og etterhvert bestemmer deg for å kjøpe ESS kompressor, hva skjer da med hjernen når ESS omprogrammerer den på nytt? Vil den da fortsatt fungere i e30`n? Eller kommer EWS, canbus, speed, abs osv tilbake igjen når ESS omprogrammerer hjernen igjen? Her er svaret jeg fikk i fra fra tyskland da jeg stilte samme spørsmålet. Hi Andre, I did not receive your ECU yet... I will tell you as soon as it arrived... Concerningt your plans to SC your car: You have 2 options: 1. You let the DME reprogramm from ESS and send me the DME afterwards to do the changes again... 2. You send me the DME and I will install the maps for your SC. I should have all ESS mappings... I do not think that ESS is able to keep my changes, I guess they just change the whole EEPROM with theirs... but as you see, this is not a problem at all... Best regards, Oliver Så det han sier er at han kan legge inn Map som ESS har? Så vis jeg har en s54 med rotrex presse me samme trykk som en ESS presse så kan han legge inn map på min hjerne til den pressa?
StaLe30 Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Herreeguuuuuuuuuuuuud det her er min kopp med te! Fyyyfaaeennn...
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Er det en EWS hjerne på denne bilen? altså en DME merket med 484 til slutt? Isåfall har jeg en komplett hjerne med ESS map liggende.
gkw89 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Er det en EWS hjerne på denne bilen? altså en DME merket med 484 til slutt?Isåfall har jeg en komplett hjerne med ESS map liggende. det er jeg ikke sikker på nå, men kan sjekke når jeg kommer hjem
gkw89 Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Skrevet Juni 9, 2011 Nye bremser montert... blei ikke 5-bolt allikevel! Trofast hjelper! RobRob her inne.. AKA Glenn Kenneth' toyboy Rammevangen begynner å ta form Radiator-utskjæring
PM.Hagadøkken Skrevet Juni 9, 2011 Skrevet Juni 9, 2011 ser du lager ramme i fronten på nesten samme måte som jeg har gjort det hva slags radiator bruker du? ser ut til å få plass til en stor der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå