j0lle Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Hei og hopp...! Tenkte jeg skulle legge ut litt info angående den nye bilen min... Det er en 2004/05 E46 320cd som har rullet 120k. Den er importert i fjor vinter, og tideliggere langkjørt i Tyskland. Bilen har en del utstyr som: - 6-trinns manuell - Skinn interiør - Multifunksjonsratt - Klima - Navigasjon (MKIV) - Bluetooth handsfree - Hi-Fi soundsystem - 4 el.vindu - Lyspakke med Xenon (follow me home?) - Aut. blending i speil - El.stoler med minne + varme - Ryggesensor - Dekktrykkkontroll (RDC) og sikkert mer jeg har glemt å ramse opp.. Bilen ble levert med kjedelige 17 original felger som fort ble byttet ut med CSL 8.5x19 / 9.5x19 med 225 og 265. Planene for bilen er: - Felger 19" (fikset..) - Coilovers - Bytte front \ bak-fanger til noe litt mer spenstig - CSL bakluke - Bytte bakre lyddemper. - Bytte til matt grill ( fikset..) - Bytte til mørkere emblemer( fikset..) - Tone rutene - Oppgradere høytaler og installere Iphone interface - Bytte listeverk innvendig fra sølv til svart - M3 speil - KRB chip / omprogrammering - + drøssevis med andre små duppedingser Skal få hentet inn noen bedre bilder når bilen er polert opp! Til nå er jeg godt fornøyd....Positivt overasket over diesel traktoren på 150 gamp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Bilen ser jo flott ut. Kanskje et AC Schnitzer bodykit hadde gjort susen? Bare for å gjøre noe annet enn M3 lokk eller M-tech ll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 Utrolig flott bil med mye gromt utstyr og nydelige felger! Lurer på hvordan det hadde blitt med M3-eksos på en diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2009 Takker for tilbakemeldingene... Ikke helt bestemt meg for eksos, men jeg regner med at det blir helt standard 2x76mm utblåsninger (rette, ikke sånn disel greier.. ) Hørt noen lydklipp på youtube, og ble ikke veldig "fan" av eismann settet på en 320cd... Kom gjerne med anbefalinger... Fikk bestillt meg en M-tech2 front, da jeg syntes denne ser laaangt bedre ut enn riger, ac osv.. Bakfanger og skjørter kommer senere..Kanskje samtidig som CSL bagasjen.. kjørte med 4 stk i bilen i går og det subba ikke i det hele tatt, så vi får kanskje senke litt. Hvor mye har jeg ikke bestemt meg for enda.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Fin bil! Flere bilder!? Var det du som importerte den? Vet du hvor mye avgifter man må ut med for å hente en slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitrox111 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Takker for tilbakemeldingene...Ikke helt bestemt meg for eksos, men jeg regner med at det blir helt standard 2x76mm utblåsninger (rette, ikke sånn disel greier.. ) Hørt noen lydklipp på youtube, og ble ikke veldig "fan" av eismann settet på en 320cd... Kom gjerne med anbefalinger... Fikk bestillt meg en M-tech2 front, da jeg syntes denne ser laaangt bedre ut enn riger, ac osv.. Bakfanger og skjørter kommer senere..Kanskje samtidig som CSL bagasjen.. kjørte med 4 stk i bilen i går og det subba ikke i det hele tatt, så vi får kanskje senke litt. Hvor mye har jeg ikke bestemt meg for enda.. Senk samma som meg da 65/55 ;D Er endel, men jeg er bare helt forelska i alle lave biler xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Kjøp justerbart så får du den så høy/lav som du vil. Har det på min. Aner ikke hvor mye den er senka men det ser bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2009 Fin bil! Flere bilder!? Var det du som importerte den? Vet du hvor mye avgifter man må ut med for å hente en slik? Jeg kjøpte den av en kar som har hatt den i et par mnd her i Norge, så det var ikke jeg som importerte den.. I følge toll.no ligger det ca 125.000 i avgifter på en tilsvarende bil.. nitrox111; det blir garantert ikke så mye senk Hadde veldig lav E36 og blei drittlei av å ha så lav bli etterhvert.. Lars89; Hvis skal den senkes, blir det justerbart ja Har bare 1 mobilbilde nuh..Men kommer flere når jeg kommer hjem fra Ibiza.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 Må ha service på bilen nå og har hentet litt priser, men trenger noen tips fra dere! Bilen har nå rullet 125k og sist storservice på merkeverksted var på 90k. Det betyr at det mangler en mellomservice der (den er tatt, men ikke hos merkeverksted).. På denne er det vist ikke inspeksjon 2, det er bare en utvidet inspeksjon 1. Jeg som ny eier har litt lyst til å begynne med blanke ark, og lurer da på hvilken service jeg skal ha. Her på østlandet fikk jeg tilbud på 6000 for mellomservice, dvs olje, bremseveske osv.. Bare liten service. I sverige (uddevalla) fikk jeg tilbud på storservice som koster 6600sek (5500nok). (utvidet inspeksjon 1) Jeg trenger kanskje ikke storservice på bilen nå, men med tanke på at det er over 1.5 år siden denne 90k servicen ble tatt, kunne det kanskje vært greit at den ble tatt hånd om på nytt.. (?) Hva hadde dere gjort? Storeservicen er vistnok hver 3 gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet September 11, 2009 Share Skrevet September 11, 2009 Du kan jo like greit ta storservice når du alt får den såpass rimelig i Uddevalla. Har det skjedd noe med bilen i sommer, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Fikk knipsa noen nye bilder.. Ikke stort er gjort siden sist, men kvaliteten på bildene er noe bedre.. Har lyst på ny front, men er usikker på hvilken.. Heller mer og mer over til CSL. Men pri 1 er nå å få fikset eksos.. Har noen noe tips? Blir storservice i Uddevalla neste måned. Kan dele min erfaring på dette da jeg regner med flere har lyst til å spare noen kroner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kristian Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Tøff bil dette her Liker planene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 hva syntes dere om denne ACS replika leppa? Blir eventuelt replica, for den orginale koster 7 lapper, kontra 800 spenn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omnislash Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 hva syntes dere om denne ACS replika leppa? Blir eventuelt replica, for den orginale koster 7 lapper, kontra 800 spenn... Dette er noe som er veldig spesielt, så det skiller seg ut. Og derav blir det også en veldig smakssak om dette er pent eller ikke. Kanskje man må venne seg til synet av den, jeg tror nok du må gjøre flere drastiske endringer for å forsvare den fronten der.. evt 20" og hissigere bodykit.. Ellers må jeg si at bilen din er veldig fin, gratulerer.. Bare synd alle skal ha samme felger som meg:*( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2009 Sånn er det når man velger en såpass "standard" felg Var faktisk griseheldig da jeg handlet disse i sommer. Skulle egentlig ha noen gunnmetall felger, men GS hadde tatt feil, og hadde ikke rett dim på lager. Selger spurte da om jeg heller ville ha de siste CSL felgene, noe jeg ikke viste de hadde engang... Har enda ikke bestemt meg for hvilken front jeg ønsker. Nå er snøen rett rundt hjørnet, så da kan det kanskje være likegreit å vente til våren.. Har akuratt tatt storservice på bilen... Byttet alt på den utvidede Inspek 1. foruten Oljeavskilleren (hadde den ikke på lager).. Tok servicen på Auto 7H i Uddevalla. kostet meg 5300NOK, ink bremseveske og annet dilldall... Auto 7H kan anbefalen på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå