leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Hvor mange kontorllører tror du vet og ser forskjellen mellom en S50B30, S50B32 eller S54B32? Er den godkjent med en S50B30, og du senere setter inn en S54, så skal det nok svært mye til for at du noen gang blir tatt for det i en vanlig kontroll langs veien. Der kom det en som viste hva jeg ville fram til ja
Gjest Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Klart jeg skjønte den da.. Men dere skjønner hva jeg mener og. Og bare så dere vet det så har di internett og folk som surfer på forum på biltilsynet også, så legge ut info som dette er kansje ikke så lurt..
SSM Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Det er greit nok at du har "mer" på din side og at ting blir lettere for deg om du blir stopppet i kontroll eller skal ta EU kontroll på bilen. Problemene oppstår ikke før du kjører på noen eller i noen så får døden til følge eller lignende, DA finner de ut hva motor du har og da sitter du ganske godt i saksa. Jeg tenkte og før at hvorfor skal man godkjenne og slikt, jeg brydde meg katten i det. Men nå som jeg har blitt litt eldre så forstår jeg hvorfor man også må tenke på hva som KAN skje. Og da tenker jeg ikke på at man blir stoppa i en tenkisk kontroll eller at man ikke får bilen EU-godkjent. Det er bare en bagatell i forhold til om man dreper noen med den bilen som er faktisk ulåvlig.
leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Greit nokk det, men nå vet du hvertfall hva jeg ville fram til. Denne bilen er det 20k i avgift får å få skilt + alt får dyrt å bygge om siden den ikke har vært registrert i norge
leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Det er greit nok at du har "mer" på din side og at ting blir lettere for deg om du blir stopppet i kontroll eller skal ta EU kontroll på bilen. Problemene oppstår ikke før du kjører på noen eller i noen så får døden til følge eller lignende, DA finner de ut hva motor du har og da sitter du ganske godt i saksa. Jeg tenkte og før at hvorfor skal man godkjenne og slikt, jeg brydde meg katten i det. Men nå som jeg har blitt litt eldre så forstår jeg hvorfor man også må tenke på hva som KAN skje. Og da tenker jeg ikke på at man blir stoppa i en tenkisk kontroll eller at man ikke får bilen EU-godkjent. Det er bare en bagatell i forhold til om man dreper noen med den bilen som er faktisk ulåvlig. Stemmer stemmer, men så har ikke jeg tenkt å krasje Neida. Men forstår hva du mener, kansje motoren blir stående i bilen å jeg kjøper en norsk e30 og gokjenner med 3l Å bruker mtech2 med prøveskilt. men får se, dette er uanz et år fram i tid
Gjest Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Kjør på prøveskilt. Det er trygest på biler som ikke har ALT GODKJENT i vognkortet. Og tenk på hvor mange dager man kan leie prøveskilt for det man evt må bruke på forsikring, Veiavgift mm.
leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Det er greit nok at du har "mer" på din side og at ting blir lettere for deg om du blir stopppet i kontroll eller skal ta EU kontroll på bilen. Problemene oppstår ikke før du kjører på noen eller i noen så får døden til følge eller lignende, DA finner de ut hva motor du har og da sitter du ganske godt i saksa. Jeg tenkte og før at hvorfor skal man godkjenne og slikt, jeg brydde meg katten i det. Men nå som jeg har blitt litt eldre så forstår jeg hvorfor man også må tenke på hva som KAN skje. Og da tenker jeg ikke på at man blir stoppa i en tenkisk kontroll eller at man ikke får bilen EU-godkjent. Det er bare en bagatell i forhold til om man dreper noen med den bilen som er faktisk ulåvlig. Stemmer stemmer, men så har ikke jeg tenkt å krasje Neida. Men forstår hva du mener, kansje motoren blir stående i bilen å jeg kjøper en norsk e30 og gokjenner med 3l Å bruker mtech2 med prøveskilt. men får se, dette er uanz et år fram i tid Gokjenne s54en i e30m3 er jo ikke noe problem egentlig fordeom de har satt ei grense på 340hk å denne har 343hk. Jeg å pappsen snakka me BT i 3 timer får 2 uker siden når vi var å regga en bil
SSM Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Det er greit nok at du har "mer" på din side og at ting blir lettere for deg om du blir stopppet i kontroll eller skal ta EU kontroll på bilen. Problemene oppstår ikke før du kjører på noen eller i noen så får døden til følge eller lignende, DA finner de ut hva motor du har og da sitter du ganske godt i saksa. Jeg tenkte og før at hvorfor skal man godkjenne og slikt, jeg brydde meg katten i det. Men nå som jeg har blitt litt eldre så forstår jeg hvorfor man også må tenke på hva som KAN skje. Og da tenker jeg ikke på at man blir stoppa i en tenkisk kontroll eller at man ikke får bilen EU-godkjent. Det er bare en bagatell i forhold til om man dreper noen med den bilen som er faktisk ulåvlig. Stemmer stemmer, men så har ikke jeg tenkt å krasje Neida. Men forstår hva du mener, kansje motoren blir stående i bilen å jeg kjøper en norsk e30 og gokjenner med 3l Å bruker mtech2 med prøveskilt. men får se, dette er uanz et år fram i tid Gokjenne s54en i e30m3 er jo ikke noe problem egentlig fordeom de har satt ei grense på 340hk å denne har 343hk. Jeg å pappsen snakka me BT i 3 timer får 2 uker siden når vi var å regga en bil Det er problem jo, siden maks er 330hk i E30M3 karosseri.
leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Kjør på prøveskilt. Det er trygest på biler som ikke har ALT GODKJENT i vognkortet. Og tenk på hvor mange dager man kan leie prøveskilt for det man evt må bruke på forsikring, Veiavgift mm. Har tilgang på prøveskilt pga min far driver bilbutikk så vi har noen sett med skikkelige prøveskilt som koster meg null kr. Men grunnen til jeg vil ha skilt er jo de kjekke treffene å autoslalom så man MÅ ha skilt får å kjøre på. Åsså er det jo stas å ha gokjent e30 med feks 300hk
Gjest Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Har ikke usa s54 333hk eller no?pga katt i grenrøra? Går jo ant og prøve seg på den.
leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Jepp, men den diskusjonen tar jeg ikke her. Får vi kom fram til en løsning. Må ikke stå gokjent med s54 vettdu, tenk de som bygger turbo og gokjenner om det var et hint
Alecken Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Er det ikke 300 hk på vanlig E30 og 340 på M3'en da?
SSM Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Er det ikke 300 hk på vanlig E30 og 340 på M3'en da? 300hk i E30 og 330hk i E30M3.
leif harald Skrevet Februar 22, 2010 Forfatter Skrevet Februar 22, 2010 Er det ikke 300 hk på vanlig E30 og 340 på M3'en da? Trodde det jeg også, men uanz så har s54 343hk, men som sakt. finnes en løsning. Jørgen: jo det stemmer at de har det, men vet ikke hvor mye hk de har
R Andersen Skrevet Februar 22, 2010 Skrevet Februar 22, 2010 Det er greit nok at du har "mer" på din side og at ting blir lettere for deg om du blir stopppet i kontroll eller skal ta EU kontroll på bilen. Problemene oppstår ikke før du kjører på noen eller i noen så får døden til følge eller lignende, DA finner de ut hva motor du har og da sitter du ganske godt i saksa. Jeg tenkte og før at hvorfor skal man godkjenne og slikt, jeg brydde meg katten i det. Men nå som jeg har blitt litt eldre så forstår jeg hvorfor man også må tenke på hva som KAN skje. Og da tenker jeg ikke på at man blir stoppa i en tenkisk kontroll eller at man ikke får bilen EU-godkjent. Det er bare en bagatell i forhold til om man dreper noen med den bilen som er faktisk ulåvlig. Om du har godkjent bilen med en S50B30, og bytter den ut med en S54, og så kjører ihjel noen etterpå, så tror jeg ikke det har så mye å si i forhold til straff. Det er snakk om så få hk i forskjell at det har nok ikke så mye å si på utfallet av ulykken. I tillegg så skal evt. trimming være en direkte årsak til ulykken, altså kjører du i tillatt hasighet og kjører ned noen, så spiller det liten rolle om du har 100 hk eller 500 hk. Utfallet av ulykken hadde blitt akkurat den samme. Men det er selvsagt det beste å ha alt i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå