Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Se der ja Øyvind, hvem selger Ferrita da? evt hvilken bil er det eksosanlegget ditt til. Den mellompotta di er jo akuratt det jeg trenger, 2 inn og 2 ut. Bråker den mye får de som kjører bak da? har lyst på en rolig lyd slik at det går ann og kjøre forbi purken uten at de hiver seg på hjul etter deg

Det er Eksomesteren i Skien som har laget mitt anlegg.. Bakpotta er Scorpion. Den sto på når jeg kjøpte bilen så vet ikke hva den er til i utgangspunktet, men den passer greit der.

Det er 4 år siden jeg kjøpte det så vet ikke om de selger den enda..

Min er veldig dyp i lyden på lave turtall. Ikke noe veldig bråk. Kjørte forbi 3 politibiler som sto og fulgte med på trafikken søndag kveld, men de reagerte ikke på det.. Jeg våkner nok noen stk når jeg kjører opp byggefeltet i 2 tiden på natten så den bråker litt.

Hele anlegget er custom bygd ifra bunnen til min bil.

hmm ok, får prøve å sveise inn 2 flenser først får å få det helt tett i skøyten fra grenrøret til eksosrøra. Så får vis se hvordan lyden blir da, vis ikke får jeg bare kjøpe 2 smale lange mellompotter til

• Svar 885
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis du skal redusere lyden ville jeg tilpasset orginalanlegget fra en E36 M3 f.eks.

Jeg kjørte 3 tom med 2 svære ovale dempere og jeg fikk nesten nekt på Rudskogen pga. støy....

Skrevet
Hvis du skal redusere lyden ville jeg tilpasset orginalanlegget fra en E36 M3 f.eks.

Jeg kjørte 3 tom med 2 svære ovale dempere og jeg fikk nesten nekt på Rudskogen pga. støy....

hmm ok. har vært innpå tanken, men vil dette dempe en del alså?

Skrevet

hmm ok. har vært innpå tanken, men vil dette dempe en del alså?

Ja - helt klart. Om du har åpnet den bakpotta så er det flerkammer med masse ull. Lyddempingen er noe helt annet enn disse rett-igjennom-pottene. Det negative er at de er jævlig tunge.

Om du bruker hele anlegget foruten kattene så tror jeg lyden blir meget bra!

Skrevet

Jasså :D Da må jeg jo bare få prøft et sånt da iløpe av sommeren. Skal lage meg noen flenser i morgen så skal jeg hive de på å se hvordan lyden blir da når det blir helt tett under bilen.

Skrevet

Cock.....! Tror jeg kommer til å slite med lyden hører jeg.

Skrevet

Cock.....! Tror jeg kommer til å slite med lyden hører jeg.

YESS :applause:

Skrevet

Men går ikke tilbake på det før jeg hører den i real life ;) F.eks så synst ikke jeg det var noe vanvittig høy lyd i din når du freste litt fra deg på Biltema! hehe

På en tidligere bruksbil jeg hadde (Volvo 240 Turbo) så kjørte jeg med 3" og en japse demper bakerst med 4.5" utblås på ca 30cm. Bråkte en del inne i bilen, men utanfor så var det grom lyd! Nå demper jo en turbo mye lyd da...Så var det jo 4'er.

Skrevet
Men går ikke tilbake på det før jeg hører den i real life ;) F.eks så synst ikke jeg det var noe vanvittig høy lyd i din når du freste litt fra deg på Biltema! hehe

På en tidligere bruksbil jeg hadde (Volvo 240 Turbo) så kjørte jeg med 3" og en japse demper bakerst med 4.5" utblås på ca 30cm. Bråkte en del inne i bilen, men utanfor så var det grom lyd! Nå demper jo en turbo mye lyd da...Så var det jo 4'er.

nei kansje det ikke er så gale som jeg tror. skal fikse lekasjen først å se hvordan det blir da. får håpe på det beste

når skal du starte opp da?

Skrevet

Må ha litt lyd, så man vet at det er litt motor ;)

Vet ikke helt når jeg får starta. Skal lage eksos i morgen eller torsdag, nå driver jeg med ledningene å prøver å få plass til dem så de går bakom det dekselet i motor rommet. Noe som skulle vise seg å ikke være så lett. Så mangler jeg olje :P hehehe!

Skrevet
Må ha litt lyd, så man vet at det er litt motor ;)

Vet ikke helt når jeg får starta. Skal lage eksos i morgen eller torsdag, nå driver jeg med ledningene å prøver å få plass til dem så de går bakom det dekselet i motor rommet. Noe som skulle vise seg å ikke være så lett. Så mangler jeg olje :P hehehe!

okda;) gatebil i juli eller? eller bmwccn i sep?

Haha olje ja, var ikke akuratt billig med olje dn dagen jeg traff deg fordeom mekonomen hadde 20% :P

Skrevet

Har ikke noe treff jeg trenger bli ferdig til, bruker bilen mest hjemme uansett! På sånne dager som i dag så synst jeg det er kjedelig å ikke ha den klar så jeg kan gå ut å sige litt.

Kjøpte du Edge Sport 10w/60?

Skrevet
Har ikke noe treff jeg trenger bli ferdig til, bruker bilen mest hjemme uansett! På sånne dager som i dag så synst jeg det er kjedelig å ikke ha den klar så jeg kan gå ut å sige litt.

Kjøpte du Edge Sport 10w/60?

Samme her, men har aldri kjørt på bane før så er gira på å prøve det. å bmwccn treffa virker kjekke, litt mer bilsnakk en bare drikk, drikk å drikk sånn som gatebil :D ¨

Ja edge sport, 10liter

Skrevet

Kjørte på Våler i sept, men da hadde jeg jo ikke noe bil som var villig til å ha rompa litt ute. Blir litt kjedelig da synst jeg, liker å sladde litt :P Men autoslalom 31mai håper jeg at jeg kan stille!

Skrevet
Kjørte på Våler i sept, men da hadde jeg jo ikke noe bil som var villig til å ha rompa litt ute. Blir litt kjedelig da synst jeg, liker å sladde litt :P Men autoslalom 31mai håper jeg at jeg kan stille!

åja? 10 dager til det :wink: Vil kjøre jeg også da men vet ikke om jeg gidder å betale avgiften å får skiltene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...