Richirich Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 God kveld ! begynner å bli litt lenge siden jeg bygde eksos til min 89' 325, og kom på nå at jeg har jo ikke lambda "kobla til" :s hva kan dette føre med seg ? for feit blanding feks ?
Richirich Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 så den bruker mest sannsynlig en del bensin ?
JohnnyTouring Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Siden innsprøytningssystemet får informasjon om avgassen fra lamdaføleren og informasjon om mengden luft tatt inn i innsuget via LMM kan den dermed styre hvordan luft/bensin forholdet skal være ved innsprøyting ved å sammenligne disse to verdiene. Ved manglende lambdaføler vil motorelektronikken ikke motta noe signal. Altså 0mV. Ved ingen spenning vil motorelektronikken anta λ>1, altså at det er mye resterende oksygen i avgassen (mager blanding) og dermed prøve å endre dette ved å pøse på med feit blanding. Selv om det kanskje i virkeligheten ikke er det som f eks når motoren er varm. a: feit blanding b: mager blanding U: Spenning fra lambdaføler Resultatet av dette er som du sier økt bensinforbruk, men i lengden også en nedsoting av motoren og forurensing eller ødelegging av katalysatoren (dersom du ikke har fjernet denne).
Richirich Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 så jeg burde få smelt på en lambda ? katalysatoren er vekk..
JohnnyTouring Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Jupp! Innsprøytningssystemet er avhengig av inputen fra lambdaen for å fungere optimalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå