Gå til innhold

Trenger hjelp til kobling av anlegg! Haster!

Anbefalte innlegg

Skal montere anlegg i bilen men har ikke så mye peiling så trenger litt hjelp. Forklaringer og gjerne tegninger:) Bilde av kablene, hvem skal hvor?:P

9bi4gl.jpg

msz2o.jpg

347cvvo.jpg

2ewcy6u.jpg

Har kabel sko osv også:)

Takker for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde tjokke skal fra batteri (+) og bak på forsterkeren, og sikringen skal sitte på den samme ledningen nermt batteriet.

Den andre røde kan se ut som signal kabel, som skal fra cdspilleren din og bak på forsterkeren, og den brune er jord, og den skal fra ein plass som er jorda (f.eks på under sete er det ein skrue og mutter du kan feste det på, vertfall på min, ellers ein anna plass der du får minus. den blå kan se ut som ein høgtaler kabel som skal kobles fra forsterkeren til høgtalerene, men husk å kobl riktig, (minus på minus, og pluss på pluss, det gjelder på alle kabler, ellers får du elendig lyd, visst du får lyd i da heila)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde tjokke skal fra batteri (+) og bak på forsterkeren, og sikringen skal sitte på den samme ledningen nermt batteriet.

Den andre røde kan se ut som signal kabel, som skal fra cdspilleren din og bak på forsterkeren, og den brune er jord, og den skal fra ein plass som er jorda (f.eks på under sete er det ein skrue og mutter du kan feste det på, vertfall på min, ellers ein anna plass der du får minus. den blå kan se ut som ein høgtaler kabel som skal kobles fra forsterkeren til høgtalerene, men husk å kobl riktig, (minus på minus, og pluss på pluss, det gjelder på alle kabler, ellers får du elendig lyd, visst du får lyd i da heila)

ll0fqroxkoufr01e4jx8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er anlegget kobla opp :D Klarte det faen meg på egenhånd! Det er ikke dårlig? :D Funker osm bare f dette her! :) Kobla den tjukke kabelen til batteri, kappa så det ble igjen en ca. 15cm stump, så på med sikringen, gjennom torpedoveggen, skjulte det gjennom lister, så var det remoteledningen, koble opp til spiller, og bakover til forsterker, så var det to rosa kabler, som skulle gå fra spilelren, til forsterker, så var det og koble ledninger fra forsterker til sub, og så koble den røde ledningen til batteriet! :D Fy faen skjønner egentlig ikke åssen i helvette jeg fikk det til, men gikk som smurt dette her! Brukte litt lang tid men.. :P Takker for at du spør Richard, men så det ikke før nå, skulle kontakta meg på pm ;) Glømte hele denne tråden serru.. :)

Takker for svar alle sammen! Stooor takk til olsen123 for tegninger og forklaringer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...