tofter Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Kjøpte ett FK 60/40 senkesett m. dempere av en her på forumet. Han sa jeg trengte fjærbeinslager fra en 88-90 mod. Stemmer dette? Når jeg måler fjærbeinet får jeg 14mm både på org og på FK. Noe annet som bør byttes samtidig? Bilen min er en 94mod.
Rotax8 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 sjekk om du har slakk i noen stag og foringer.. hvor kjøpte du senk å hva var pris?
tofter Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Ja, men det er i tillegg liksom. Er det noen deler som ikke passer sammen med FK settet eller kan jeg bare kline det rett på? Settet er kjøpt av Polardego for 2900kr, ikke att det er relevant.. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=88717&highlight=
Hoem Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Heisann, Stemmer ganske godt det, men det finnes og enkelte variasjoner av de to tårnlagrene. Det korrekte tårnlagret er det tårnlagret som ikke er delbart ! Og fk sin tapp er 14mm, og om din orginale er 14mm så vil du ikke ha noen problemer med senkingen mtp. tårnlager!
tofter Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Okei men da har jeg den varianten som ikke er delbar da!? Hadde vært knall om det passa rett sammen
tofter Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Og så kommer det til monteringen, er det noen som kunne satt opp en step by step liste over hva som må gjøres? Eller finnes det noen guider ute på nettet?
sonic Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Første du gjør er å løfte opp bilen, skru av dekk og begynn i stramme fjærene sammen Så løsne mutteren i tårnlageret... osv... Er veldig enkelt!
sonic Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 ...Men du MÅ ha sportsdempere (altså ikke org.) om du skal klare å få godkjent 60/40 senkesett hos BT!
Superbeetle Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 ...Men du MÅ ha sportsdempere (altså ikke org.) om du skal klare å få godkjent 60/40 senkesett hos BT! Hvorfor det?? Da jeg godkjente 70/40mm senk så såg dem ikke på demperne, heller ikke på senkeskålene.. Jeg ville også skrudd ut hele fjærbeinet istedet for å rote med delene mens det stod på bilen.
tofter Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Sportsdempere har jeg, så det er ikke noe problem. Så hvis jeg har en jekk, en fjærklemme og noen fastnøkkler pluss skrallesett kommer jeg langt?
Superbeetle Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Burde komme et stykke på vei da ja.. Gjerne en stor tang til å få demperen løs fra fjærbeinet.. Jeg vil anbefale å skru av fjærbeinet å sette hele greien i en skrustikke! Mye lettere å arbeide med da.. Er vel festet med 3 bolter nede samt at du må løsne stabstaget el endeleddet. Husker ikke helt, til det trenger du også en unbraconøkkel evt muttertrekker..
tofter Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Fant litt god info her http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... sc&start=0
tofter Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 Heisann,Stemmer ganske godt det, men det finnes og enkelte variasjoner av de to tårnlagrene. Det korrekte tårnlagret er det tårnlagret som ikke er delbart ! Og fk sin tapp er 14mm, og om din orginale er 14mm så vil du ikke ha noen problemer med senkingen mtp. tårnlager! Når du sier "det tårnlagret som ikke er delbart" mener du den typen tårnlager som har innebygget fjærskål (øverste) ? Jeg prøvde meg på å senke idag, og da endte jeg opp med dette: (Muttern er skrudd helt ned) Fjærbeinet stikker ca2,5cm for langt ut av tårnlageret, er dette pga feil tårnlager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå