Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte ett FK 60/40 senkesett m. dempere av en her på forumet. Han sa jeg trengte fjærbeinslager fra en 88-90 mod. Stemmer dette?

Når jeg måler fjærbeinet får jeg 14mm både på org og på FK.

Noe annet som bør byttes samtidig?

Bilen min er en 94mod.

Skrevet

Heisann,

Stemmer ganske godt det, men det finnes og enkelte variasjoner av de to tårnlagrene.

Det korrekte tårnlagret er det tårnlagret som ikke er delbart ! Og fk sin tapp er 14mm, og om din orginale er 14mm så vil du ikke ha noen problemer med senkingen mtp. tårnlager!

• 3 weeks later...
Skrevet

Og så kommer det til monteringen, er det noen som kunne satt opp en step by step liste over hva som må gjøres? Eller finnes det noen guider ute på nettet?

Skrevet

Første du gjør er å løfte opp bilen, skru av dekk og begynn i stramme fjærene sammen :D Så løsne mutteren i tårnlageret... osv...

Er veldig enkelt!

Skrevet
...Men du MÅ ha sportsdempere (altså ikke org.) om du skal klare å få godkjent 60/40 senkesett hos BT!:)

Hvorfor det?? Da jeg godkjente 70/40mm senk så såg dem ikke på demperne, heller ikke på senkeskålene.. :whistle:

Jeg ville også skrudd ut hele fjærbeinet istedet for å rote med delene mens det stod på bilen.

Skrevet

Sportsdempere har jeg, så det er ikke noe problem.

Så hvis jeg har en jekk, en fjærklemme og noen fastnøkkler pluss skrallesett kommer jeg langt?

Skrevet

Burde komme et stykke på vei da ja.. Gjerne en stor tang til å få demperen løs fra fjærbeinet..

Jeg vil anbefale å skru av fjærbeinet å sette hele greien i en skrustikke! Mye lettere å arbeide med da.. Er vel festet med 3 bolter nede samt at du må løsne stabstaget el endeleddet. Husker ikke helt, til det trenger du også en unbraconøkkel evt muttertrekker..

Skrevet
Heisann,

Stemmer ganske godt det, men det finnes og enkelte variasjoner av de to tårnlagrene.

Det korrekte tårnlagret er det tårnlagret som ikke er delbart ! Og fk sin tapp er 14mm, og om din orginale er 14mm så vil du ikke ha noen problemer med senkingen mtp. tårnlager!

Når du sier "det tårnlagret som ikke er delbart" mener du den typen tårnlager som har innebygget fjærskål (øverste) ?

Jeg prøvde meg på å senke idag, og da endte jeg opp med dette:

(Muttern er skrudd helt ned)

dsc00170y.jpg

Fjærbeinet stikker ca2,5cm for langt ut av tårnlageret, er dette pga feil tårnlager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...