MonsterE46 Skrevet Juli 1, 2009 Skrevet Juli 1, 2009 Hei. Sliter litt med at bilen går litt ujevnt på turtallet i blant.. Var hos "benger" i går og vi byttet DISA på bilen, den kaklet litt og har hørt det e en liten svak het på disse 318i E46 bilene. Også når vi var ute å kjørte i dag så, merket eg at når jeg tok inn clutch'en så gikk turtallet unormalt mye ned, fikk nesten følelsen av at den skulle kubbe/dø. Vet jo at den kan hoppe litt opp å ned når man tar av/på klimaanlegget, men syntes dette var litt i det drøyeste laget. Noen som vet ka som kan feile den? tenkte på falsk luft eller noe, men det sjekket vi når vi drev å skrudde i går.
MonsterE46 Skrevet Juli 1, 2009 Forfatter Skrevet Juli 1, 2009 ingen som har peiling? bare å slenge på med forslag på koffor bilen kan "jage" eg tester no det eg får vite
ProjectE39 Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Sjekket oljenivå? Min E34 brukte olje, og jeg merket alltid at oljenivået begynte å bli lavt med at den begynte å "jage", altså at turtallet gikk kraftig ned; nesten så den stoppa, når jeg clutcha ut.
MariusW Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 kan jo være LMM. var det i alle fall hos meg.. Men problemet mitt ble ikke helt borte når jeg skifta den.. Den må visstnok inn på BMW for å lese inn nytt program eller noe piss før den blir helt bra
MonsterE46 Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 oljenivået er helt perfekt.. skiftet olje den dagen eg var hos "benger".. LMM'en har eg faktisk ikke tenkt på.. Kan jo hende det e den.. Noen andre ting det kanskje kan være?
MariusW Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 lambdasonder, falskluft som du sier, tett luftfilter?
E46Johnny Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Forureset tomgangs regulator, og eller stikky gasspjell hvis du slipper gassen fort. Mener at tomgangs regulatoren kan renses men har ikke trengt det på min bil enda. Stikky gasspjeld fikk jeg noen ganger, men da er det bare å bøye på plass den armen som treffer stopp skrua på gasspjellhuset da denne lett kan bli litt bøyd etter noen års bruk eller etter mange brå gasspedal slipp, trenger bare et skrujern eller en tang så er den på plass, Du skal normalt ikke treng å justere/bøye armen mer en 1-2mm. Flere BMW versteder vill bytte gasspjellhus i stede for å justere armen først. Så en sjekk av den armen kan spare deg for mange tusen kroner.
MonsterE46 Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 sjekket LMM og ser ikke ut som noe problemer med den,.. tok også luftfilteret å det var helt fint. Jeg tok en kjøre tur i dag og da døde bilen ca 5 ganger.. det skjer når jeg tar clutsjen inn i fart, da detter ekstremt lavt på turtallet og i blant dør den.. både flaut og kjedelig å måtte starte bilen igjen for den dør hehe.. Jeg skjønner ikke hva som er problemet kan være, når den er helt fin når den står i ro. Er desperat etter hjelp og råd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå