Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få flere bøter hvis man står på samme sted? Hadde en tante som fikk 3 bøter i løpet av en arbeidsdag. Er dette lov? og hvis det er lov hvor lang tid må det være mellom bøterene?

Skrevet
Men skal man klage i dette tilfellet?

De som har skrevet ut boten. Om det ikke fører frem, kan du klage videre parkeringsklagenemnda gitt at selskapet du fikk biletten fra, er medlem der. Utover det har man det ordinære rettsystemet.

Skrevet

Hvis hun visste at hun sto ulovlig parkert så har jo tanten din selv valgt å ta en risk.

At resultatet er 3 bøter i steden for 1 er selvfølgelig surt, jeg ser den, men blir allikevel kun ris til egen bak!

Skrevet
Vel ehrnst, en bot gjelder jo ikke ALLE turene den dagen.

Og hva om dette er en parkeringsplass med maks to timer?

Jeg ser det poenget. men sist jeg fikk en bot så sto jeg hele dagen "på boten" fikk jeg beskjed om. Dette var da plass uten form for tidsbegrensning

Skrevet

Bør jo kun være en bot som gjelder, ellers kan jo parkeringsvakten i teorien skrive ut hele bøteblokka og sørge for at tanta går personlig konkurs...

Skrevet
Det kan bare ilegges en tilleggsavgift for samme overtredelse, uten hensyn til hvor lenge kjøretøyet har stått parkert eller om flere bestemmelser er overtrådt.

Tilleggsavgiften er kr 300,-.

Skrevet

Det kan bare ilegges et gebyr for samme parkering, uten hensyn til om flere bestemmelser er overtrådt.

Så hvis det er kommunal parkering ho stod på så var det ulovelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...