krofarn Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Kan man få flere bøter hvis man står på samme sted? Hadde en tante som fikk 3 bøter i løpet av en arbeidsdag. Er dette lov? og hvis det er lov hvor lang tid må det være mellom bøterene?
ehrnst Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 nei, det blir som bot på offentlig kommunikasjon osv. gjelder som billett
Gunnar Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Vel ehrnst, en bot gjelder jo ikke ALLE turene den dagen. Og hva om dette er en parkeringsplass med maks to timer?
Galro Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Men skal man klage i dette tilfellet? De som har skrevet ut boten. Om det ikke fører frem, kan du klage videre parkeringsklagenemnda gitt at selskapet du fikk biletten fra, er medlem der. Utover det har man det ordinære rettsystemet.
skillbill Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Hvis hun visste at hun sto ulovlig parkert så har jo tanten din selv valgt å ta en risk. At resultatet er 3 bøter i steden for 1 er selvfølgelig surt, jeg ser den, men blir allikevel kun ris til egen bak!
ehrnst Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Vel ehrnst, en bot gjelder jo ikke ALLE turene den dagen.Og hva om dette er en parkeringsplass med maks to timer? Jeg ser det poenget. men sist jeg fikk en bot så sto jeg hele dagen "på boten" fikk jeg beskjed om. Dette var da plass uten form for tidsbegrensning
krofarn Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Ho er veldig sløv, men jeg trudde man bare kunne få en bot per dag.. (på parkering altså)
valrun Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Bør jo kun være en bot som gjelder, ellers kan jo parkeringsvakten i teorien skrive ut hele bøteblokka og sørge for at tanta går personlig konkurs...
BreitBau Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 eehmm... Øøøhm.. De legger vel bare EN bot under vindusviskeren.. Om hun derimot er ute å napper bota må hun jo regne med å få en ny?!
krofarn Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 nei når ho kom ut etter en vanlig 7.5 timers arbeidsdag så hadde hun tre gule lapper under vindusviskeren
Deep Dish Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 http://www.lovdata.no/for/sf/sd/sd-19931001-0921.html
bue Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Det kan bare ilegges en tilleggsavgift for samme overtredelse, uten hensyn til hvor lenge kjøretøyet har stått parkert eller om flere bestemmelser er overtrådt. Tilleggsavgiften er kr 300,-.
krofarn Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Det kan bare ilegges et gebyr for samme parkering, uten hensyn til om flere bestemmelser er overtrådt. Så hvis det er kommunal parkering ho stod på så var det ulovelig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå