E46Johnny Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Kan vise et par bildre fra korigering av matt bakfanger med 3M produkter Før korrigering. Etter korrigering Dette er før polish og voks. Jobben ble avslutta med Meguiars polish og voks, men her kunne jeg ha brukt hva som helst. Skall maskin polere hele bilen i ferien og den vil bli korigert med 3M og sansynligvis voksa med swissvax. Så ikke alle her inne må bruke Meguiars.
Ad|oS Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Jeg har brukt en del Meguiars, og må vel si at det egentlig er helt kurrant, men mye annet som er bedre også. Har 15 ulike produkter fra dem, og noe er selvfølgelig mye bedre enn annet hehe Med tanke på polering har jeg ikke brukt annet enn Tech Wax'en deres, som har noe rens i seg, og må si at den har bra effekt. Gikk over en liten del av panseret mitt en dag, bare for å sjekke 50/50 av hvordan det ble. Definitivt mørkere nyanser og finere glans med denne enn det som var ubehandlet, men det skulle bare mangle... Av Autoglym har jeg hatt EGP og PR. EGP synes jeg er veldig vanskelig å posjonere ut. Paint Renovator synes jeg støver vanvittig mye, og lager vel også ganske mye hvite merker om man kommer borti lister og slikt. Sist polering (helga som var) brukte jeg Menzerna med maskin, og er utrolig fornøyd med det. Støvet minimalt, og gav et utrolig bra resultat syntes jeg. Kommer til å få over mer og mer til Chemical Guys da de har fått så mye bra omtale, og at de produktene jeg har fra dem har jeg vært veldig godt fornøyd med. Det fine med dem er jo at de ikke er noe dyrere enn for eksempel Meguiars, og dermed er det ikke noen påkostning i forhold til det jeg har brukt før...
Halvor89 Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Gikk på meguiars lakkrens igår, det tar jo i tillegg småriper etc. Deretter gikk jeg på med meguiars polish, og FYYY hvor skuffa jeg ble. Den fungerte altså helt usaklig dårlig. Når man polerer, så er jo noe av resultatet at lakken skal bli glatt etterpå, slik at møkka bare kan spyles av, men lakken var jo like seig som før jeg gikk på. Så bilen fikk stå i natt, så reiste jeg på mekonomen og handla autoglym i dag tidlig. Han sa det han i kassa på mekonomen og, at han hadde prøvd meguiars, og var forsåvidt fornøyd med resultatet, men den varte bare 1-2vasker også var det samma dritten igjen. Så ja, Autoglym er det som gjelder sier jeg bare Virker som du har gjort dårligt forarbeid. (eller at du har neglisert lakken lenge!) Lakken skal væra glatt før du starter med lakkrensen! Har du ureinheiter i lakken, skal dette tas av med clay. Eg brukte Autoglym før, men bruker Meguairs no. Holdbarheiten er forholdsvis lik. Dvs at ingen av dei forsvinner etter 1-2 vask! Hehe, jeg kjørte lakkrens og polering for kun et par uker sia, så det at lakken min har hatt det så fælt har jeg vel vondt for å tro. Ja, jeg veit det ikke skal gjøres for ofte, men hadde ikke så god tid sist gang så ble ikke så fornøyd med resultatet. Og det der med clay osv, det har da ikke eksistert i alle år. Var da blanke biler for noen år siden og. Men det er vel dumt å si noe vondt om meguiars på det forumet her da det virker som samtlige er sponsa av det.! Og uansett, vil du aldri få en lakk som er like glatt som den blir etter polering kun ved å bruke clay. Poenget ved bruk av clay er å få vekk alle nupper som er på lakken. Det skal helst væra 0 nupper på lakken før du begynner med lakkrensen. har du nupper på bilen? (nedre panel f.eks.) Step1 lakkrensen skal jobbes med på eit lite område (med pad) og tørkes vekk (med mikrofiberklut) før den tørkes. Det same gjelder for step2 polish. Step3 voksen har du på heile bilen og tar det vekk etter ein halvtime. Fulgte du denne fremgangsmåten? Eg er ikkje sponsa av Meguairs! Eg har testa litt andre merker og kommer nok til å satse på Chemical Guys. Dei har fantastiske produkter! (og litt Scholl og litt Swiaavax! Forøvrig kommer eg nok til å beholde step1 lakkrensen til Meguairs. Den er kjempefin når du ikkje skal bruke maskin. Lykke til med å få ein blank og glatt bil! For det første, nei, jeg har ikke nupper i lakken. Dette er et problem som dukker opp med biler som blir kjørt på vinteren som regel, da salt etc samler seg og gjerne i de fleste tilfeller også fører til lakkrust. For det andre, ja, jeg fulgte oppskrifta fram til step 2 da jeg fant ut at jeg ikke gidder å ha på en "sealer" på noe som ikke fungerte i det hele tatt
Odd-M Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Det er første gang jeg hører eller leser direkte negativ kritikk om Deep Crystal-serien. Har hørt alt fra middemådig til superb, men aldri slik ren slakt. Jeg har mange produkter fra Chemical Guys og alle har innfridd mine forventninger til fulle. Anbefaler forøvrig å studere denne linken: http://www.detailersclub.no/forum/index.php?act=idx Mange av gutta her er mer eller mindre profesjonelle på dette fagfeltet og de fleste plasserer Deep Crystal svært høyt blant håndpoleringsprodukter.
Halvor89 Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 For all del. Det er ikke hele serien jeg misliker. Kun polishen. Lakkrensen fungerte fint. Carnauba voksen prøvde jeg ikke. Ellers bruker jeg div andre produkter fra meguiars som f.eks insane tire shine. Men er jo greit å kombinere litt diverse merker. Er jo individuelt hva folk liker å bruke og hva de syns funker
T. Thøgersen Skrevet Juli 6, 2009 Skrevet Juli 6, 2009 Jeg har gode erfaringer med Autoglym, i nevnte rekkefølge: 1: Clay'e med Selaclean Clayoff 2: Autoglym Super Resin, påført med Flex-maskin og medium Autoglym-pute på "medium-fart" 3: Legge på Autoglym High Definiton Wax for hånd tilslutt. Har prøvd Meguiars, og fikk ikke bakoversveis av hverken brukervennlighet eller totalresultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå