Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hvordan folk kan mene det er dårlig plass i en touring.

Jeg har kjørt på hyttetur med dama, jenteungen i barnesete, barnevogn og et latterlig stort lass med bagasje min lille søte e36 compact, og det gikk helt greit.

Litt tungt for en 1,6l, og bittelitt trangt, men med den ekstra plassen en touring byr på burde det jo gått knirkefritt med dette lasset + et par kasser pils ;)

Edit: Jeg kommer altså ikke til å kjøpe noen touring pga. plassmangel om det ikke kommer flere unger, og det har jeg foreløpig ingen planer om.

Skal jeg ha touring blir det nok fordi jeg syntes bmw's stasjonsvogner er grisepene med de rette modsene. Ekstra plass blir bare en bonus for min del :)

Skrevet

har ikke prøvd med barnevogn enda i min, men det går sikkert bra jeg kjøpte meg e91. kompis som har e46touring med barnevogn og barne sete. ingen problem det.

Skrevet
Mercedes s211 220cdi e-klasse sier jeg bare;)

enig her, e-klassen er utenkelig stor i forhold til det folk tror!

tok en s210 e280 4-matic i bytte på en bil jeg solgte her, og ble mektig imponert over plassen! :wink:

Skrevet
530dAT gjør 0-100 på 8.9 sek og har oppfart 222km/t.

En E46 320iT med 2.2 på 170hk gjør 0-100 på 8.4 og har toppfart 224km/t.

Selvfølgelig blir det annerledes med en campingvogn bak, og vekten på kjøretøyene er jo også forskjellig, men poenget er at selv om man har en 530dAT, så har man ikke akkurat den raskeste kjerra i gata. Syns navnet har et bedre rykte enn prestasjonene burde tilsi... ;)

Det er som jeg har sagt før, ikke mange som tenker på en rask bil når man sier 320i, mens 530d klinger godt hos de fleste. Allikevel sliter den litt på papiret.

Fra stillestående er ikke en diesel-slurper normalt den kjappeste. Men hvor ofte har man bruk for den øvelsen? Desto viktigere er det hvordan akselerasjonen er i fart. For eksempel forbikjøringsøvelsen 80-120. Der er nok en 530d (eller 525d for den saks skyld) langt bedre enn en 320i.

Videre er det jo også opplastingsevnen som er fordelen til dieselbilene. Her kan man laste opp bilen med unger, voksne og mye bagasje og likevel oppleve at bilen er omtrent like kjapp som når man bedriver matpakkekjøring. Hekt på en tilhenger, båtvogn eller campingvogn og man merker den virkelig store forskjellen. Mens 320i skriker desperat etter høyt turtall og mengder med bensin, arbeider 525d eller 530d uanfektet videre.

Dersom jeg hadde vært i trådstarters situasjon, ville jeg ikke vært i tvil. E39 med diesel (IKKE 520d). Bensin er naturligvis moro og kakler ikke så mye på tomgang. Men ellers er diesel-sekserene suverene.

Skrevet

det kommer vel ann på hvor mye bagasje, stor barnevogn etc folk har. Selv får jeg AKKURAT på håret inn en barnevogn i A6n.(stor vogn ja) Da er bagasjerommet SMEKK fult og får ikke inn en handlepose engang. E46 har ikke nubbes til å ta f.eks min barnevogn. Man må nesten bare prøve de forskjellige, men e39 har nok en del større bagasjerom.

Skrevet

Jeg ville bare gjøre trådstarter klar over at man ikke kunne forvente all verden av E46 touring. Det trodde nemlig jeg man kunne ;) Det går helt fint med barnevogn og ferieoppakning for familien på tre, men man må pakke fornuftig. Om man bare slår sammen barnevogna og setter den inn med hjul på så tar den nesten hele bagasjerommet.

Jeg er 185 og har ingen problem med å sitte i framsetet med bakovervendt barnesete. Men, jeg får ikke setet helt så langt bak som jeg ville hatt det uten barnesete. Men, absolutt ingen problem.

Vi er forøvrig veldig godt fornøyd med vår stasjonsvogn og koser oss når vi er på tur. Helt ypperlig for en liten familie på tre. Men, stor er den ikke ;) Er jo litt gøy å kjøre med hele familien på langtur i fullpakka bil og sykkel på taket og ligge på 0,4-0,42 da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...