R.E.H Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 driver å overhaler en m20 b25 samt litt små trim... har byttet ramlager, veivlager og stempelringer, for å hente tilbake noen av de pensjonerte hestene.. har honet blokken, og driver nå å overhale toppen (885), med ny kam (272gr) slipe ventiler og seter etc.. planen er å komme opp rundt 200 hk.. -kvasskam 272gr -chip -grenrør og effektanlegg -muligens - porting - planing de som har gjort dette før, har jeg for høye forhåpninger? tenker å kjøre den i benk hos SHS performance i tromsø når den er færdi... hvor mye kan disse toppene planes? er det noen mål på total topphøyde som minimum? holder dysene til dette? ser mange bruker 535 dyser og lmm, men er vel gjerne til turbomotorer? synspunkter og erfaringer mottas med stor takk! Mvh Roy Erik
Bimmerlars Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Tror ikke du får så mye som 30 hk av det, men at du runder 180 er nok mulig, tror jeg.
Bimmerlars Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Ikke vær så sikker på det Mye av det avhenger av portejobben. Masse luft inn som kommer seg fort ut igjen, med så mye turtall som mulig så kommer effekten.
plumbo79 Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 En chip hever gjerne turtallsperren så allerede der har du jo 8 hp
R.E.H Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 Tror ikke du får så mye som 30 hk av det, men at du runder 180 er nok mulig, tror jeg. håper iallefall jeg kommer over 180.. tror ikke rundt 200hk(litt underkant) er for mye å ønske av en slik motor?men kommer jo an på hva man gjør og.. hvor mye bruker man å plane disse toppene? er det en plass man kan finne et minimum mål på topp høyden for evt å sjekke om den har vært frest av før?
Gjest Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 200hk er nok å drømme litt desverre.. Som sagt over her så avhenger mye av portejobben. 180hk er nok mulig, men skal du nærme deg 200 må du nok ha en enda vassere kam og få opp turtallet en del. Det er ikke lett å hente ut sugehest, mye verre enn de fleste tror.
R.E.H Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 vi får se hva jeg havner på.. skal sjekke i benk når færdi.. første gang jeg "trimmer", så er litt spent.. har ikke bestemt meg helt for hvordan alt skal være.. derfor jeg sjekker litt, og hører hva dere hær sier.. orker ikke finne opp kruttet på nytt:P enn planeringsjobben? noen som veit noe om dette? forhåpentligvis med noe form for mål?
Gjest Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Under toppen er det noen groper som angir maks planing. De er i alle hjørner og på midten. Jeg vet det er et minimumsmål på total topptykkelse men husker ikke hvor jeg fant det.
R.E.H Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 så det var noen groper der som jeg stusset litt over:P takker! men hvis noen vet om, eller kan finne minste topptykkelse hadde d vært helt knall! noen som har testet en "sterkt" planet topp sammen med kvasskam? tenker på om det er mye å gå på før ventilene tar i stemplene... har demontert topp og alt, og må montere sammen alt for å kontroll måle.. hadde lite lyst å montere sammen for å sjekke, for så å demontere igjen:P
Fekzen Skrevet Juli 4, 2009 Skrevet Juli 4, 2009 Hallå, Det du borde satsa på tycker jag, är att få tag i en vass kam sedan ett chip anpassat utefter detta och med ett högre varvstopp. Med en vass kam så kan du få effekttoppen högre upp i varv och kan då varva längre om man ställer upp stoppet i chipet. Det gör att du får ut en högre effekt. Jag kan anpassa ett vettigt chip till det om det är av intresse. Går bra att skicka PM för mer info håller på med chiptrimning i sverige. Mvh//A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå