Erik S. Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Bestilte meg noen bildeler fra tyskland via Ebay. Først betalte jeg for selve delene via paypal, noen dager etter betalte jeg for frakten (vet ikke hvorfor betalingen ble delt opp, men var nå sånn de pleide å gjøre skrev de). Betalingen for delene er ok, men de mener de ikke har mottatt noen betaling for frakten. Pengene er gått ut av min konto, og ligger også under sendte transaksjoner på paypal. Pleier det å ta en stund før mottaker får melding om pengene? Jeg overførte frakten 19. juni. Har opprettet dispute på overføringen på paypal-sidene. Jeg har ikke så mye erfaringer med paypal. Hvordan går jeg videre for å få delene mine? Trenger de virkelig...
wagon Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Har også opplevd flere ganger at jeg må betale frakt i ettertid, men med det samme jeg har betalt via paypal får jeg en mail innen kort tid at betalingen er mottatt og varen på vei. De burde ha fått pengene samme dag eller senest dagen etter.
Erik S. Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Jeg har fått kvitering for delene og frakten på mail. Har sendt disse til selger, samt screenshoot av logen på paypalsidene mine, men de hevder fremdeles de ikke har fått noe frakt.... Selger er forøvrig en butikk, med bare god feedback...
SpeedLimit Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 En dispute er vel rette veien å gå, ja. Paypal kan enkelt verifisere om pengene er overført til mottaker, og er jo faktisk ansvarlig for det også så lenge det er trukket fra din konto (det er jo tjenesten de leverer...). Jeg har hatt kontakt med Paypal support et par ganger, og de har vært veldig proffe. Nå skal jeg si at jeg ikke bruker Paypal lenger etter at noen faktisk klarte å få tilgang til, og misbruke kontoen min. Fikk alle pengene tilbake, men mistet troen på sikkerheten for å si det sånn... Et godt tips. Etter at du har betalt med kort via Paypal, fjern kortet derfra, og legg det heller til igjen når du skal bruke det. Litt ekstra arbeid, men du slipper ihvertfall at det blir misbrukt...
Erik S. Skrevet Juli 3, 2009 Forfatter Skrevet Juli 3, 2009 De hadde ikke fått med seg at jeg hadde betalt, de har nå lagt seg helt flat og unnskyldt seg.. Så nå er det bare å glede seg til delene kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå