Mekketom Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 noen spørsmål.. e34 94 mod.. 2,0 ltr 24 v. hva heter denne motoren? også lurer jeg litt på turbo. mye kan en kjøre på standar motor? litt lyst til og bygge på. ikke så mye for hestene men mest for lyden.. hehe tenkte litt på 0.4 til 0.5 i trykk... noen som har tips eller erfaringer med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Motoren heter M50B20. turbo har jeg ikke mye peil på, mange andre her som kan dette godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Motoren heter nok ikke m50b20, den heter m50tûb20. Kan kjøre ganske trygt på 0,4-0,5 på m50. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Motoren heter nok ikke m50b20, den heter m50tûb20. Kan kjøre ganske trygt på 0,4-0,5 på m50. m50tûb20 vil det si m50b20 med singel vanos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 korrekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Det vil si m50b20 med en technical upgrade for å være helt korrekt i.hh.t bmw AG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Det vil si m50b20 med en technical upgrade for å være helt korrekt i.hh.t bmw AG. Å når du først var igang kunne du beskrive hva denne tekniske oppgraderingen er, gjør etc.. i korrekt beskrivelse . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Selvfølelig, det største ved den tekniske oppgraderingen var selvfølgelig vanosen, men det var også annet komp. forhold, annet stål i blokka, andre råder, maks nM på 4200 istedefor 4700 som det var på vanlig b20 og man kunne få simens motorstyring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Selvfølelig, det største ved den tekniske oppgraderingen var selvfølgelig vanosen, men det var også annet komp. forhold, annet stål i blokka, andre råder, maks nM på 4200 istedefor 4700 som det var på vanlig b20 og man kunne få simens motorstyring. Men du beskriver lite hva denne vanosen gjør ved turtall etc.. he he . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 vanosen er girdrevet og blir justert av et oljetrykk bestemt av hjernen. Er der for å justere kamaksel oppover register for å få en bedre tenning ->bedre bunndrag ->lavere forbruk -> mindre utslipp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juli 5, 2009 Share Skrevet Juli 5, 2009 Godt beskrevet Hoem. Suplerer med disse linkene: http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_M50 http://no.wikipedia.org/wiki/VANOS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå