KrHeLl Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 Hei, har en 325 e36 1994mod. - Knitre lyder fra eksos, vakumslange hoppet av. Alt skjedde 1 dag etter motorvask. Den har stått i garasjen i 1 måned nå, så da var det tid for vask og motorvask (brukte avfetting og hageslange). Etter vasken kjørte jeg hele den dagen uten problemer. Dagen etter byttet jeg en gåen servo pumpe, og startet uten problemer. Etter litt lufting skulle jeg ta en kjøretur og når jeg da startet den så smalt det fra motor-rommet (Ikke smell som forbrenning/ettertenning, men en mer poff lyd). Det viste seg at det var en vakumslange som hadde hoppet av(Lufting for veivhus? se bilde), motoren stoppet og det kom hvit røyk ut fra motor-rommet (ut fra slangen). Vel tipper at det med røyken er normalt siden det ?er ?lufting fra veivhus? Tror det er nu 3 på bildet, slangen er koblet til innsugsmanifolden ca. midt på, under "rørene" som går til hver sylinder. Måtte skru av gasspjeld for å komme til, burde egentlig ha byttet pakning, men den så fin ut. Men fikk satt den på plass og alt fungerte. Ingen problemer etter dette og den gikk like fint som før. Hva kan grunnen være til at den hoppet av? Senere den kvelden kjørte jeg litt rundt forbi, og etter ca. 2 timer stoppet jeg på en parkeringsplass. Når jeg kjørte videre så smalt det plutselig fra under bilen bak. Jeg vet ikke hva det var, muligens feiltenning. Jeg fortsatte litt til og det kom merkelige knittre lyder fra "bak-under-bilen" (hørtes ut som om eksosanlegget lå å skrapte i asfalten), jeg stoppet og så under bilen, alt så greit ut. Jeg kjørte videre og det hele forsvant, for så å komme tilbake ca. 15 min senere. ca. 15min med lyden igjen og så forsvant den. Dagen etter kom lyden igjen, den kommer å går. HVA kan dette være?? :( I morgen (i dag), skal jeg sjekke motorstyringen og måle coilene. Men har noen opplevd noe lignene eller vet hva dette kan være?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juli 6, 2009 Share Skrevet Juli 6, 2009 Kan være at hjernen er våt pga tette ventilasjonskanaler. Ta å skjekk rommet til styringsenheten (ligger i motorrom på høyre side/passasjerside inni torpedoveggen). 2-3 skruer så har du den ute. Når det gjelder vakuumslangen kan jeg ikke hjelpe deg desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2009 har hat den ute nå, den er helt fin, vel noe dritt i kantene osv. har vasket den med sprit, og lagt på coating på print kortet. Men det hjalp ikke, har fått tak i autodata og alle verdier som er mulige å måle, så nå skal jeg og multimeteret kose oss under panseret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå