Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. håper virkelig noen kan hjelpe meg her.. har en liten stund merket at bilen min har lekket litt bensin ved at jeg har luktet det, men i det siste har det vært helt villt. starter jeg bilen nå, så lekker det ikke bare, men det fosser regelrett bensin ut under bilen, ca midt under ved girkassa.. her er et bilde som viser ca område, men det kommer ovenifra her en plass tror jeg:

r6qjnkaf512ayfoeeols.jpg

det renner ned på siden av denne store blokken, foran den sorte "innsenkingen" på bildet.. bildet er tatt fra førersiden. vet ikke noe bedre måte å si det på.. som dere kanskje skjønner jeg har lite erfaring akkurat under her på bilen.. men håper noen kan gi meg en liten pekepinn på hva jeg bør se på..for bilen er ukjørbar for øyeblikket da jeg produserer store dammer bensin hvor enn jeg stopper, ellers kan du se dråpespor :) så det er kunn når motoren er i gang, og vanvittig kraftig lekasje.

takk :P

Skrevet

Burde vel være mulig å se litt bedre hvor det kommer fra om du kommer deg litt under bilen?

Om du ikke har en bukk så i det minste jekk opp bilen litt og trø en mager kompis under der for å se hvor det kommer fra :lol:

Kan ikke tenke meg at det er noe seriøst som er gåent.

Vet det er den del overganger mellom rør og gummislanger opp under innsuget som det er bensin i.

Tror muligens jeg ville demontert innsuget og sett om det ikke er noe under der som lekker.

En såpass stor lekkasje vil vel vises godt.

Skrevet

Har du bensinfilteret montert på motor kan det være det som lekker.

Evnt. kan det være sprukne slanger. Jekk opp bilen, sett støttebukker under og legg deg under og se. Sprukne slanger har jeg mest tro på om bilen følger normale serviceintervaller. (rustne bensinfilter skjer kun på neglisjerte biler)

Skrevet

takker for svar folkens! fikk jekka opp bilen litt idag, og det ser ut som det er bensinfilteret som er problemet.. men det ligger jo helt idiotisk plassert :P må jeg ut med hele innsuget for å få byttet det? så ikke ut som det var enkelt å komme til det nedenifra.. ovenfra så det litt bedre ut, men allikevel umulig å komme til det.. noen som har en diy guide til dette? enkelte modeller har vel filteret greit plassert under førersetet.. men jeg er visst så heldig å ha det i motoren :D

Skrevet

når min lakk var det noen gummislanger som går på røra i det området du viser på bildet. var bare å bytte slangen og klipsen så forsvant det. men er ikke sikker på at du har samme system på din..

Skrevet

Brutter'n hadde samme problemet i høst, og da byttet jeg bensinfilteret og slangene i begge ender av det. Litt trangt, men fullt mulig å gjøre det uten å demontere noe annet. Et lite tips er å sette på slangene på bensinfilteret før du stikker det oppi og monterer det, da det kan være vanskelig å få på disse etter at filteret er på plass...

• 3 weeks later...
Skrevet

jeg gjorde som du sa, conan, og kombinerte det med hva torminator sa, og det gikk fett som fjell :) litt banning måtte til.. det meste ble utført uten å kunne se hva jeg holdt på med :P men fikk strammet alt, og virker som lekasjen er borte i hvertfall. i sånne situasjoner er det kjipt med store mannehender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...