Bimmerlars Skrevet Juli 7, 2009 Share Skrevet Juli 7, 2009 Hviket svinghjul og hvilken startmotor kan jeg bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 de passer ikke om hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 M20 svinghjul og M20 starter skal vel passe på M50? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 M20 svinghjul og M20 starter skal vel passe på M50? Dette er jeg også meget sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 jeg lurer også på om man kan bruke m20 svinghjulet på m50?! :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Det kan man. Må ihvertfall bruke den lille starteren fra e30. Svinghjulet kan man bruke fra hvilken som helst m20. Må også ha bolter til svinghjulet fra m20. Til starter kan det være lurt å bruke m8 bolter istedet for m10, for da har man litt å justere på Det man må gjøre da er enten å dreie svinghjulet i bakkant mot blokk, hvis ikke så går det i bunnpanna. Eller så kan man gjøre som jeg gjorde, slipe ned festene i bunnpanna som det går i slik at det blir klaring, og bytta fra sekskant til unbrakobolter. Låner et bilde av Astri her på forumet, så skjønner dere godt hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Kan bruke m20 svinghjul, men da må du også ha m20 starter. Blir noen små modifikasjoner tror jeg. Usikker på om det må gjøres noe med trykkplate og clutch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW ///BJ Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 okei takk for svar:) noen som vet om alpina b3 svinghjulet passer på en m50 b20? tenkte kanskje det gjør det, iog med at det også er en m50 motor:P eller tar jeg veldig feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 Skal kjøre med letta M20 svinghjul og sachs 618 trykkplate samt 4 puk sinterlamell. Hva er oppskriften? Lest om lille og store starteren, forlenge slavesylinderpinnen ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Skal kjøre med letta M20 svinghjul og sachs 618 trykkplate samt 4 puk sinterlamell. Hva er oppskriften? Lest om lille og store starteren, forlenge slavesylinderpinnen ++ shimse ut utløserlageret har jeg gjort flere ganger,gjør du ikke det vil det kakle godt når clutch er utløst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 pga det ikke er samme tykkelse på sinterlamell som på organisk...husker ikke i hodet eksakt hvor mye,men mener det var rundt 7-8 mm. legg en standard ned på et plant bord sammen med sinter og mål opp. den forskjellen dem i mellom er den tykkelsen du må shimse opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 Okei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Eg brukte m20 svinghjul og den lille m20 starteren på min m50, men måtte lette svinghjulet med 2.5 mm for å få det til å passe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
h4ns3n Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Kan jeg spørre om fordelen med å gjøre dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå