Gå til innhold

M20 svinghjul på M50

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan man. Må ihvertfall bruke den lille starteren fra e30. Svinghjulet kan man bruke fra hvilken som helst m20. Må også ha bolter til svinghjulet fra m20. Til starter kan det være lurt å bruke m8 bolter istedet for m10, for da har man litt å justere på :)

Det man må gjøre da er enten å dreie svinghjulet i bakkant mot blokk, hvis ikke så går det i bunnpanna. Eller så kan man gjøre som jeg gjorde, slipe ned festene i bunnpanna som det går i slik at det blir klaring, og bytta fra sekskant til unbrakobolter.

Låner et bilde av Astri her på forumet, så skjønner dere godt hva jeg mener :)

h6radg90vlv5dn1msu5n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøre med letta M20 svinghjul og sachs 618 trykkplate samt 4 puk sinterlamell. Hva er oppskriften? Lest om lille og store starteren, forlenge slavesylinderpinnen ++

shimse ut utløserlageret har jeg gjort flere ganger,gjør du ikke det vil det kakle godt når clutch er utløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga det ikke er samme tykkelse på sinterlamell som på organisk...husker ikke i hodet eksakt hvor mye,men mener det var rundt 7-8 mm. legg en standard ned på et plant bord sammen med sinter og mål opp. den forskjellen dem i mellom er den tykkelsen du må shimse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...