Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som beskrevet,perfekt stand. bud ønskes

for de som ikke vet dette kan denne brukes til stroking av både m20 og m50 motorene

Skrevet

det er nå solgt dessverre. men denne veiven bruker man for å stroke m50 motorene,ikke m20,m20 motorene bruker 324/525 e30/e28 dieselveivene

Skrevet

en slik veiv passer i M20 motor også, jeg stroket min turbo motor med en slik!

bare å slipe ned oljepumpe akslingen og dreie ei distanse hylse i framkant i veiva så passer denne i m20 som hånd i hanske!

83mm slag og gir nesten 2.8liter

Skrevet

Var det jeg mente å ha lest at denne skulle passe i m20 med litt modifisering. Vet eta og dieselveiv passer..

Hva mer gjøres? hvilke råder brukes? hvordan lage sugemotor? må en plane blokk osv da også?

Skrevet
en slik veiv passer i M20 motor også, jeg stroket min turbo motor med en slik!

bare å slipe ned oljepumpe akslingen og dreie ei distanse hylse i framkant i veiva så passer denne i m20 som hånd i hanske!

83mm slag og gir nesten 2.8liter

ok,man lærer noe nytt hver dag ja...

  • 3 weeks later...
Skrevet

Hvis TDS veiven er lik M52B28 veiven, kan en ved å bruke en slik veiv og M20 råder på 135 mm stroke motoren uten problemer etter det jeg har hørt. De burde ikke være vanskelige å få tak i. Men de er ikke så sterke som på en 328. Og selvfølgelig brukes stemplene fra M50 motoren.

Motoren blir skikkelig sterk etterpå i følge en bekjent som har gjort dette. Så denne tuningen anbefales av eksperer. Mye kraft for en billig penge. Spesielt hvis toppen skal overhales likevel.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...