BMWlofoten Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 har en BMW 316i som nå har blitt et turboprosjekt og jeg har et spørsmål. hvis jeg har en kompresjon på 8,3:1 hor mye hvil den øke med et ladetrykk på 0,6 bar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Kompresjonen øker vell ikke om du har mer luft til motoren? Fortsatt samme slaglengde osv.. Om du skifter til tykkere/tynnere toppaking, planer eller skifter råder og lignende vil du derimot endre på kompresjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Den volumetriske effektiviteten vil i praksis øke grunnet økt flødesmuligheter,kompresjonen stays the same.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 okei. jeg er ikke helt inne på det der.... noen som har ei nettside hvor jeg kan kjøpe et bremsekit som duger til en turbokonvertert 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 Tror ikke du trenger store bremseoppgraderingen der, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juli 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2009 har noen som har regna på det... di sier rundt en 150 - 200hk men det vil bare være en liten drøm i det fjerne...hehe så hvis man skulle få det der gokjent hos biltilsynet så vil jeg vel tro det er lurt med en liten oppgradering.. jeg vet erlig talt ikke va de er go for di bremsene jeg har fra før av:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juli 8, 2009 Share Skrevet Juli 8, 2009 At du i det hele tatt har tenkt å ta deg bryet med å godkjenne en 316 turbo er for meg helt utrolig, men om du presser ut 200hk av motoren må du nok oppgradere bremsene i større grad enn jeg tenkte. Men som sagt - drømmetenking med mindre du bytter ut alt med toppkvalitetsvarer som koster mer flesk enn du har lyst å kaste bort, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlofoten Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2009 det er ikke penger det står i her i gården penger er en bruksvare og jeg er ekspert på å bruke dem men om det er fornuftig bruk.... det får bli en annen sak:) er jo arti å prøve for å se hvordan det går. og går det bare rævva så jaja, men har en 325i som jeg skal kjøpe, men den skal jeg ha helt orginal. den skal direkte gå som ei klokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Juli 9, 2009 Share Skrevet Juli 9, 2009 Bruk heller M42B18 (318is) maskinen, den tåler mer og har 16 ventiler kontra dine 8. Og du få mer ut av den enn en M40B16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå