Rabies Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Jeg satt og funderte litt her nå, og ble plutselig lit nysgjerrig på om en m50b20 passer sammen med girkasse, mellomakslin og diff fra en 316 compact... Og om det er noen som har bygd om en 316 compact til 320 og fått det godkjent
kbteknik Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 er jo noen compact herinne der godkjent med m3 motor , så 2 liter burde ikke være noe problem
Rabies Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Joda har kikket på dem Men tror ikke jeg skal dra det så langt enda. Men detvar det med hva som må skiftes for å få det til å funke da. Regner med at ledningsnett og instrument må byttes i hvertfall. Bremser og understell vet jeg jo må byttes for godkjenning. Ble mye skriblerier her nå, men vil det funke å bytte motor, ledningsnett og instrument?
rolfi Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Compact kom jo som 323ti og, så det burde være enkel skruing. Alt av deler er jo å få tak i
Rabies Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Alt av deler er å få tak i men noen deler er et helvete å få tak i til en fornuftig pris. (les: brukt) Må jo i hvertfall bytte hele bakstillingen, bremser forann, fjærer og kanskje noen stag (for godkjenning) Så motor, ledningsnett, instrument og kanskje kasse, mellomaksling, diff, drivakslinger(?). Skulle jeg handla alt det der på GS så hadde jeg vel måttet selge bilen for å få råd, og da hadde liksom poenget forsvunnet Og før det ramler inn noen kommentarer her om motorstørelser og sånn så vet jeg at det sikkert ville vært en letter operasjon å sette inn en M42/-44, men M50B20 er jo så grei å få tak i. Også var det jo lyden da Føler også "alle" har en M50 liggende i en garasje eller låve
Hoem Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Jeg har en b20 vanos uten innsug liggende på lager! Går billig pga mangler innsug.
haavard Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Det eneste som blir "vanskelig" å få tak i, er nok de type deler som kun kan taes fra en compact: - Bakstilling (318ti/323ti) Z3 KAN brukes, men man øker sporvidden med ca. 5 cm. (betyr at man må han en felg med høyere ET. - Mellomaksling - instrument, kan bruke det du har, men turteller vil vise alt for høyt turtall. Alt fra torpedoveggen og fram er lik E36 sedan, og resten er kun compact.
håkon_w Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 m50b20. den er jo litt slapp når du først skal bytte til uorg den har jo bare 150ponnier, mens m44 har? men den har ikke lyden til r6 forståelig nok
Rabies Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Hoem: Takk for tilbud, men skal jeg først ha en b20 så kjøper jeg nok en komplett fra mer hjemlige trakter haavard: Var det jeg også tenkte. Er det som irriterer meg med compact. Men vil det by på problemer i forbindelse med godkjenning hos BT om man bruker en z3 bakstilling? Så lenge felgene har høyere ET? Grunnen til at jeg tenkte B20 er vel at jeg egentlig har gått lenge å sikla på m42/-44. Og b20 har ca samme effekt men er mye lettere å få tak i til en god pris, siden veldig mange har dem liggende. M42/44 har 140hk forresten
haavard Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Aner ikke om det vil by på problemer, jeg bare gjør deg oppmerksom på det, men siden du skal godkjenne den, så vil jeg tro at det er enklere å bruke fra compact.
Rabies Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Vil nok også tro at det er lettere å bruke fra compact, men bakstillinger til compact med skivebremser er tydligvis ikke hverdagskost. Z3 ble vel ikke levert med tromler sånn jeg har forstått det. Dette er ikke noe jeg har bestemt at skal gjøres. Bare sjekker muligheter og legger opp regnestykket men om jeg bygger om så skal det godkjennes...
gnmfr Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 skulle jeg godkjent et sånt bygg hadde jeg værtfall tatt en b25 kommer sikkert til og koste en del uansett og di pengene du må gi ekstra for en b25 får du igjen når du selger
Rabies Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 gnmfr: Joda, ser den. Men tenkte BT kanskje var litt greiere på godkjenning av b20 Superbeetle: Det kan gå, men det var den 4-bolts problematikken da
kentivar Skrevet Oktober 16, 2009 Skrevet Oktober 16, 2009 Bruk bakstilling fra e30 m3 Hvordan går det med planene? Snakket noe med BT? Har og en 3g16i jeg har lyst og bygge om med m50 motor men vill og vite at det kan godkjennes før jeg setter igang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå