Jay-O Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Hei! Fikk igår en feilmelding på skjermen min, et bilde av bil på bukk, samt reset av klokke og tripteller. Hva er dette? Mistenker batteriet, og målte den på 12,49V, som er litt lite? Satte på en automatisk lader, men den fikk ikke ladet, kanskje fordi den dekket bare inn det lille forbruket jeg har fra forsterkere og subwoofer i standby (har ikke satt remote på de) Skal prøve med en manuell batterilader, for hvis jeg kjører med bilen litt så kommer ikke feilmeldingen igjen før bilen har stått en stund (noen timer) Har jeg rett i min diagnose at den klager på lav spenning?
DJ RS2 Matrix Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 12.49 volt er ganske bra, det er når du kommer ned mot 11,6V at batteriet er utlada. så du har ein del å gå på
Fliid Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 12.49 med bilen i gang ? Utstyr i standby er forbrukere som til slutt tar knekken på batteri. Er da snakk om ettermontert utstyr. Slikt som forsterkere. Remote er der av den grunn.
ProjectE39 Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Skal vel ladde noe sånt som 14-15 volt med bilen i gang vel.. Hvertfall gjør min E39 det, måler 14,4 V på batteriet på tomgang.
MortenLie Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 de fleste litt nyere biler skal lade ganske nøyaktig mellom 14,4-14,6 på litt over tomgang, ca 2500-3000 omdreininger med en del forbrukere på. f eks varmeseter, vindusviskere, fulltlys og varmeapparat på fullt. pluss minus halv volt er ikke livsfarlig.. men mer enn dette så er det på tide og enten måle seg fram til spenningsfall eller kanskje kikke etter ny dynamo. Mvh, Morten Lie
E.H.D Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Er ikke det et symbol for at bilen skal på service?
Rovderacing Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 dette er sybolet på at bilen skal på service og ispection ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå