ole_m7 Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Om han ikke har råd til å ha den kan han vel selge den videre selv??
Amzoch Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Dette kan også være greit å ha i bakhode vist han leker att han kan kjøpslove og vil avbestille kjøpet _ Avbestilling av en kjøpt vare Forbrukerkjøpsloven innfører en rett for kjøperen til å avbestille en vare, forutsatt at dette skjer før varen er levert. Dette gjelder også for biler, både nye og brukte. Selgeren kan på sin side kreve erstattet sitt fulle økonomiske tap som følge av avbestillingen. Dette innebærer at selgeren gjennom erstatningsbeløpet i prinsippet skal stilles i samme økonomiske situasjon som om salget var blitt gjennomført etter kjøpsavtalen. Verken bedre eller verre. Men selgeren må, når avbestillingen er mottatt, så langt det lar seg gjøre sette i verk tiltak som begrenser det økonomiske tapet. Ved avbestilling av et nybilkjøp vil selgerens økonomiske tap, foruten påførte utgifter som følge av avbestillingen, normalt også omfatte tapt fortjeneste, selv om bilen blir solgt til en annen kunde. Bedriften har tapt et salg. Ved bruktbilkjøp som avbestilles, er det nærliggende at selgeren beregner sitt tap etter dekningssalgprinsippet. Dvs. at den kjøperen som avbestiller, erstatter eventuell negativ differanse mellom avtalt pris for bilen og den pris som oppnås ved salg til ny kunde, med tillegg av utgifter som selgeren er påført.
knut_olestad Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 En annen ting er jo at hans kjøring eventuelt kan ha skadet bilen på en eller annen måte, for alt du vet kan han ha grisekjørt noe jævli med en før lappen røyk.
BimmerE46 Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Skrevet Juli 10, 2009 fikk melding av kjøper 21.40 " Æ mesta førerkortet" og kl 2300 ringer "advokat" og presenterer seg ikke engang, og påstår at jeg må ta bilen tilbake. Så han har klart å behandle saken på 1 og 20 min??? og tjener bare 340.000 i året, så rask å effektiv behandlig har jeg ikke vært borti,,, Advokat bare ringer å buser ut mot meg om hva jeg "må" og ikke "kan". men noen som mener jeg bør ringe en advokat selv?
S.Arnesen Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Dette kan også være greit å ha i bakhode vist han leker att han kan kjøpslove og vil avbestille kjøpet _Avbestilling av en kjøpt vare Forbrukerkjøpsloven innfører en rett for kjøperen til å avbestille en vare, forutsatt at dette skjer før varen er levert. Dette gjelder også for biler, både nye og brukte. Selgeren kan på sin side kreve erstattet sitt fulle økonomiske tap som følge av avbestillingen. Dette innebærer at selgeren gjennom erstatningsbeløpet i prinsippet skal stilles i samme økonomiske situasjon som om salget var blitt gjennomført etter kjøpsavtalen. Verken bedre eller verre. Men selgeren må, når avbestillingen er mottatt, så langt det lar seg gjøre sette i verk tiltak som begrenser det økonomiske tapet. Ved avbestilling av et nybilkjøp vil selgerens økonomiske tap, foruten påførte utgifter som følge av avbestillingen, normalt også omfatte tapt fortjeneste, selv om bilen blir solgt til en annen kunde. Bedriften har tapt et salg. Ved bruktbilkjøp som avbestilles, er det nærliggende at selgeren beregner sitt tap etter dekningssalgprinsippet. Dvs. at den kjøperen som avbestiller, erstatter eventuell negativ differanse mellom avtalt pris for bilen og den pris som oppnås ved salg til ny kunde, med tillegg av utgifter som selgeren er påført. Varen er kjøpt og mottat, så det er ingenting å frykte for. Som sagt på msn sjef. Om jeg kjøper bil av deg, drikker meg snydens og ræggær rundt i byen og blir tatt for fyllekjøring. Er det din feil? det samme gjelder å bryte fartsgrenser. Hadde det vært noe galt med bilen som du ikke hadde opplyst om, så kunne han hevet kjøpet. Om feilen var såppass kritisk at det skulle være nødvendig. At han ikke klarer å holde fartsgrensen har ikke noe med det produktet du solgte å gjøre... Forbrukerrådet er din venn
Amzoch Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 jepp vet den var kjøpt.. men når du e så "Klup" å ska heve kjøpet pga du mester lappen, så kan han være så "Klup" å prøve den å... Fyrn e sikkert desperat, og advokater bruker nu å presentere seg... så tvile det er advokat som ringer.
BimmerE46 Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Skrevet Juli 10, 2009 Dette kan også være greit å ha i bakhode vist han leker att han kan kjøpslove og vil avbestille kjøpet _Avbestilling av en kjøpt vare Forbrukerkjøpsloven innfører en rett for kjøperen til å avbestille en vare, forutsatt at dette skjer før varen er levert. Dette gjelder også for biler, både nye og brukte. Selgeren kan på sin side kreve erstattet sitt fulle økonomiske tap som følge av avbestillingen. Dette innebærer at selgeren gjennom erstatningsbeløpet i prinsippet skal stilles i samme økonomiske situasjon som om salget var blitt gjennomført etter kjøpsavtalen. Verken bedre eller verre. Men selgeren må, når avbestillingen er mottatt, så langt det lar seg gjøre sette i verk tiltak som begrenser det økonomiske tapet. Ved avbestilling av et nybilkjøp vil selgerens økonomiske tap, foruten påførte utgifter som følge av avbestillingen, normalt også omfatte tapt fortjeneste, selv om bilen blir solgt til en annen kunde. Bedriften har tapt et salg. Ved bruktbilkjøp som avbestilles, er det nærliggende at selgeren beregner sitt tap etter dekningssalgprinsippet. Dvs. at den kjøperen som avbestiller, erstatter eventuell negativ differanse mellom avtalt pris for bilen og den pris som oppnås ved salg til ny kunde, med tillegg av utgifter som selgeren er påført. Varen er kjøpt og mottat, så det er ingenting å frykte for. Som sagt på msn sjef. Om jeg kjøper bil av deg, drikker meg snydens og ræggær rundt i byen og blir tatt for fyllekjøring. Er det din feil? det samme gjelder å bryte fartsgrenser. Hadde det vært noe galt med bilen som du ikke hadde opplyst om, så kunne han hevet kjøpet. Om feilen var såppass kritisk at det skulle være nødvendig. At han ikke klarer å holde fartsgrensen har ikke noe med det produktet du solgte å gjøre... Forbrukerrådet er din venn Sant det. men jeg visste ikke så mye om loven så ble jo veldig skeptisk. og det første jeg reagerte på var at han mista lappen for å kjøre 119 i 90 sona???? Er det ikke 31 km/t over i 90'n man kan kjøre før man mister lappen og 41km/t i 100 sona?
Amzoch Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 what..kjørte i 119 i 90 sona å mista den.. kan seff være andre ting som har å si her.. Uaktsom kjøring. full av løgn han der trur eg.. men e jo bare ringe en advokat på mandagen å legge det fram og høre va han har å si... Vist han ska terrorisere deg med meldinger og "advokater" så e det bare å pushe en ekte advokat på han.. og slutte å tenke på den saken mer
BimmerE46 Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Skrevet Juli 10, 2009 han sa det han han fikk målt gjennomsnitt 119 km/t og at de sa han hadde vært i over 130 km/t og fikk det til 119 i gjennomsnitt og det var grunnlaget for tapet av lappen. Og lappen mistet han i hedmark, og han bor i bodø, og politiet hadde sagt han kunne få lov til å kjøre hjem. Hedmark - bodø -- 11-14 timers kjøretur? og er det sånn at man får lov å kjøre hjem.???
Bjørner Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Han får selge bilen videre sjøl. Når det gjelder kjøpsloven, så gjelder det feil og mangler på varen. Nåkka som det ikje e i dette tilfellet. I så tilfelle har altid selger en såkalt utbedrigsrett, hvis feilen blir fiksa er kjøpet forsatt gyldig. Er jo sånn sett leit for fyrn, han kommer seg nok sekkert av sjokket og tar til fornuft. Er du NAF medlem har jo de rettshjelp i slike situasjoner. Går nok sikkert bra . Kjedelig sak, men ikje gi deg.
Amzoch Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Hahaha.. dust han.. Før en del år sia mistet jeg lappen så dum jeg var.. da ble jeg målt i 133,32 km/t i gjennomsnitt over 4,7 km trur eg det var... tru ka eg hadde som "toppSpeed" da... mistet den i 6 mnd da.
knut_olestad Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Man mister lappen i 116 i 80 sone.. Høres ut som en jævla lystløgner det der. Ring tilbake til "advokaten" og be om fullt navn, adresse og navn på firma han jobber for, så stikker du til onkel politi, for det er vel ikke lov å utgi seg for å være advokat heller tross alt Den tosken der graver si ega grav skikkelig dyp nå.
S.Arnesen Skrevet Juli 10, 2009 Skrevet Juli 10, 2009 Om du har nummeret til "advokaten" som ringte deg så kan du jo, som nevnt ovenfor her, ringe og kreve navn og firma... Eller så kan jeg ringe for deg
BimmerE46 Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Skrevet Juli 10, 2009 søkte for moro skyld i skattelistene på to advokater i mysen og begge hadde over 1,1 mill i inntekt. Og han som var "advokat" hadde 340.000 så det der må jo være piss. Men har noen hørt om at man kan få lov til å kjøre hjem etter å ha mistet førerkortet? Det jeg skulle gjort var i anmelde han for å utgi seg for å være noen han ikke er. Han skulle visst ringe i morgen igjen. Så jeg får spørre om litt mer opplysninger.
BimmerE46 Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Skrevet Juli 10, 2009 Om du har nummeret til "advokaten" som ringte deg så kan du jo, som nevnt ovenfor her, ringe og kreve navn og firma... Eller så kan jeg ringe for deg Han skulle ringe i morgen, så skal spørre om alt det info messige. Takker for hjelpa folkens. Forbrukerrådet har vel ikke tlf hjelp i morgen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå