Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en M50B20 Vanos topp med innmat. Motoren har jeg tatt i innbytte pga mulig registerhavari. Motoren gikk helt fint fram til uhellet inntraff. Han kjøpte en M52B20 av meg, og jeg tak hans gamle motor i innbytte.

Er i Østerrike nå og har motoren med meg fordi jeg trenger deler fra den. Men kan skru av toppen. Toppen selges for 1.200 kr inkludert kammer og ventilløftere. Men uten Vanosenheten og toppdeksel, tennspoler og følere. Disse delene har du jo selv.

Har fått tips om at en kan øke slagvolumet i 2 liter motorene. Ved å montere veiv og råder fra 2,5 literen blir vissnok slagvolumet 2,260 ccm3. Da er det fullt mulig å få 180 hk ut av motoren med ny chip. De 30 hk ekstra kommer godt med + ekstra dreiemoment. Selger 2,5 liter veiv og råder for 1.500 kr + frakt. Hvis du først tar av toppen, er det ikke så mye ekstra arbeid å skifte veiven i tillegg. Men motoren må ja tas ut da.

Kan du vente noen uker, er dette et godt og billig alternativ for deg.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Toppen er nok helt passende for meg siden jeg har ny vanos enhet og alt det andre du snakka om, men det er så lenge den ikke tikker. Toppen jeg har funker helt fin men klarer ikke å høre på den ene lille ventiltikken lenger. Jeg liker at det jeg har er i topp stand :)

Å sende toppen blir vel kostende 1500 tilsammen med frakt.

Du er sikkert på at den ikke har den minste tikkelyd?? er ganske nøye med sånt :wink:

Skrevet

Jeg har ikke selv kjørt med denne motoren. Han jeg byttet den med sa at den gikk helt fint, helt til plutselig motorhavariet inntraff.

Kanskje du heller skulle bytte ut ventilløfterne, hvis alt det andre er i orden?

Du kan se hvilke henvendelser du får. Uansett er jeg ikke hjemme igjen før ca 4-5 august.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...