E30_Dale Skrevet Juli 11, 2009 Skrevet Juli 11, 2009 Lurer på om noen har peiling på ombygging av e30 diffbremser? For jeg har et par 168mm differentialer (liten model) en med brems og en uten. Kunne da tenkt å bruke uvt fra den en og parre med bremsen, men hvor kan man kjøpe pinjong og kronhjulsshims? Ringte til gs og de hadde til pinjong, men ikke til kronhjul Noen som har byggd om å har noe erfaring/kunnskap om hvordan/hvor man kjøpe shims?
thorbis Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 jeg har bygd om endel 168 og 188 differ og ved kun utvekslingsbytte så har jeg kun tatt ut bremseenheten og skrudd den inn i huset som ikke hadde det fra før. altså bare satte over kronhjul fra den åpne diffen på bremsen og satte den tilbake inn i det åpne diffhuset. må selvsagt bruke de stikkakselshimsa som satt på det diffhuset du setter bremsen inn i. jeg har aldri hatt noe problem med uling eller at shimsingen ble feil. kun hatt ett tilfelle men det var ett kaputt pinjong lager som skreik. håper det hjelper deg litt. mvh
E30_Dale Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Ja det hjelper veldig dette her! Supert thorbis:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå