teexeln Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Har en "ulyd" i servosystemet mitt, når jeg vrir på rattet så er det en ekkel summelyd eller hydrulikkstøy om eg ska kalle det for det. Hva kan det være? er de nøye på korsn servoolje man fyller på? har brukt statoils atf for servo. Er det filter på servoen på disse bilene? er en 97 mod. 520ia e39. Ser den svetter litt på slangene under servooljebeholderen, ser ut som slangeklemmene er dårlige, men det har neppe med ulyden å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 har du sjekket nivået? Fikk samme lyd som du beskriver og da var det dårlig med olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 ja oljenivået ligger opp mot maks på peilepinnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miils Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 har akkurat fått samme lyd fra min og, hvor er skjekker man nivået på servoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 på servoolje tanken min lekker, så fyller regelmessig på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 alle leker.. hehe de har liksom aldrig klart det der med den slangen. var på e36`n min og e46`n min og 1.serien til svigers. skjer vel snart på e91`n min og hehe.. men om det er lyd i servo pumpa de og det er olje på den er jeg redd du må til å bytte servopumpe.. sikkert gått med litt lite olje litt for lenge kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 alle leker.. hehe de har liksom aldrig klart det der med den slangen. var på e36`n min og e46`n min og 1.serien til svigers. skjer vel snart på e91`n min og hehe.. men om det er lyd i servo pumpa de og det er olje på den er jeg redd du må til å bytte servopumpe.. sikkert gått med litt lite olje litt for lenge kanskje ahhh.. lyden er hvertfall helt jææævli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 Samme problemet på fin, men nivået er helt fint! Hvordan bytter man servooljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2009 høres ik bra ut tok av reima for å sjekke slakk på pumpa men det eksister ikke slakk. Noen som vet om det er filter på servosystemet på e39? eventuelt hvor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy2be Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 hadde akorat samme problem med min 97mod 520, måtte bytte servopumpe, kjøpte brukt hos gs (endel billigere en ny). dette er desvere en svakhet med desse bilene at servopumpe svikter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy2be Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 har foresten også hørt om folk, som bare har skiftet oljen og blitt kvitt ulyden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 ulyden kommer fordi det ikke er noe olje i systemet .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 har foresten også hørt om folk, som bare har skiftet oljen og blitt kvitt ulyden Men hvordan byttes denne? hvor er "tappekrana" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 at lyden kommer av at det ikke er olje i systemet er feil. Jeg har også den lyden av og til, og tanken er på max-merket. så det er nok pumpa ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Juli 12, 2009 Share Skrevet Juli 12, 2009 at lyden kommer av at det ikke er olje i systemet er feil. Jeg har også den lyden av og til, og tanken er på max-merket. så det er nok pumpa ja. da er det vel snakk om 2 forskjellige lyder da kanskje ? er vanskelig å beskrive lyd med bokstaver.. når min er tom/har lite olje kommer det ufine lyder når rattet blir snurra på .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå