Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ugh. Vi skal reise fra hytta og jeg satte meg i bilen for 15min siden og vridde om tenninga, startmotor sviver og allt virker fint men det vil bare ikke starte!

Det er en 520 98' som jeg har hatt i ett års tid. Har aldri hatt dette problemet før. Det skal sis at den normalt står i et garasjeannlegg, nå har den stått ute i regnet i to dager siden sist den starta fint.

Noen tips? Skulle gjerne komt oss hjem ikveld :(

Skrevet

Høres ut som et fuktproblem. Jeg har også en slik luring som ikke tåler høytryk på baklyktene.

Jeg ville tatt av polene til batteriet og latt det stå slik en stund. Satt de på igjen og prøvd på nytt. er en del releer som blir nullstilt på denne måten.

Skudd i mørket som hjelper på vår eldste e39.....

Skrevet

Fikk gang på den til slutt. Tok en 15-20 ganger med tenning på i rundt 15-20sec og med svak trykking på gass pedal i N. Den tok til slutt men virka jevlig sur. Tok meg en kjøretur nå og nå er den helt fint igjen. Er nok ikke glad i fukt nei!

Men sånn kan vi jo ikke ha det.. må vell få den på verksted når vi kommer oss hjem.

Noen som kan anbefale et bra verksted i Stavanger regionen? Hører at bavaria fort blir veldig dyrt :(

Skrevet

Er en her på forumet som jobber på Bavaria som du helt sikkert kunne spurt til råds. Flink fyr som jeg har hatt litt med å gjøre...

GiljeN kaller han seg...

e34 gutt , men har nok peiling på det meste...

Skrevet

Klarer man og starte opp en automatbil når den er parkert i N? Trodde den måtte stå i P for og få start..?

Uansett, Nylunds bil ved hillevåg er dyktige. Øyvind Moe spør du etter.

Skrevet
Klarer man og starte opp en automatbil når den er parkert i N? Trodde den måtte stå i P for og få start..?

Uansett, Nylunds bil ved hillevåg er dyktige. Øyvind Moe spør du etter.

Muligens det er sperre på dette på nyere modeller, funka fint å starte i N på min 520 98' ihvertfall.

Skrevet

Hadde akkurat likedan bil i mange år. Tipper at da du satte bilen fra deg så hadde du bare flyttet den noen få meter. Dette er et velkjent problem. Når du får dette problemet så er det bare å kjøre starteren med høyrefoten i bånn til bilen går noenlunde normalt. Risikoen er at du går tom for strøm før du får start. Hadde dette fenomentet kanskje en gang i året i gjennomsnitt.

Skrevet
Hadde akkurat likedan bil i mange år. Tipper at da du satte bilen fra deg så hadde du bare flyttet den noen få meter. Dette er et velkjent problem. Når du får dette problemet så er det bare å kjøre starteren med høyrefoten i bånn til bilen går noenlunde normalt. Risikoen er at du går tom for strøm før du får start. Hadde dette fenomentet kanskje en gang i året i gjennomsnitt.

Du har helt rett, jeg flyttet den kun en 5m fra den ene siden av plenen til den andre da vi ventet besøk. 2 dager etter dette når jeg skulle starte den oppstod problemet. Da skal jeg huske på dette til neste gang! Men tror jeg skal ta den en tur innom verskted fordet, er en enslig grønn prikk på service intervallen, greit å ta det litt før :)

Skrevet

Har hatt samma problemet selv, det som skjer er at du drukner sylinderene ved korte turer.. Jævla tett spørr du meg.

Da jeg har dårlig batteri så bruker jeg startkabler i tillegg og så røyklegger jeg nabolaget med bensinlukt når jeg starter ^^^

Jævla amatøraktig spørr du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...