Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla, ny på forumet, så ønsk meg velkommen :)

Har seg slik at jeg snart skal ha meg bil (starten av september)..

Lurer da på, hvilken jeg skal titte på til rundt 250(maaaaxxx 300)..

Mener og ha sett noe 320d på finn, til ok pris. Vil helst ha en bmw,

og en av bmw'ene med new look, altså sånn som de nye feks 320

ser ut :) - men åpen for forslag, har ikke så mye peiling ;D.. Lurer da på om dette er ok bil,

eller om det finnes andre modeller, som kansje også er kule, og

kansje enda rimeligere i pris :)

Takk for all hjelp og råd jeg kan få videre i tråden..

Skrevet

Velkommen :) Du har tydeligvis tenkt å velge bmw og da har du gjort noe rett.

Personlig liker jeg jo E36 best, men du har vel tenkt noe nyere. Og med 300lapper finner du mye fint. Lykke til med letingen.

Skrevet

Åpen for litt forslag.. Ja, BMW har de absolutt fineste bilene. Men går HELT i surr med E** og alle disse modellene, så veit egentlig aldri hva jeg sitter og kikker på.. Skal ta et lite finn-søk på E36. Billigere biler som har litt sjarm i seg er jo likså bra det, kan jo hende jeg ikke trenger låne så mye :)

Skrevet

hehe... kan jo hjelpe deg litt på vei ;)

Som du sikkert vet er jo bmw delt opp i serier.

3 og 5 er det som er mest vanlig og da er det som følgende :

3 Serie :

E21, E30, E36, E46, E90\91

5 Serie :

E12, E24, E34, E39, E60\61

Har jo også X og Z serie der Z er artige biler :) Z4 ligger høyt på lista hos meg.

Skrevet

PS.. skal helst ikke skru noe bil selv, hehe. Derfor jeg er litt skeptisk til gamle biler :) Har hatt KTM 125 exc som lettsykkel til nå, og det var nok :P.

Takk for den lista Chris :D

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt meg en eldre e46 320 til vinter/allbruk.

Du kan for eksempel få min for 130 hvis du er lysten, grei bil.

(Så kan du bruke de resterende 200000 kronene på en Caterham 7 sommer/søndagsbil! :D )

Edit, 130'000 :wink:

Skrevet

bmw er artige biler å skru på selv og veldig enkelt. (mye av det) Selv er jeg eldendig å skur men har klart meg strålende i 4år med E36 :) Men mye av det som blir kjøpt av E36 er jo biler som blir gjort mye med som "prosjektbiler" Du har mye fine lesestoff foran deg her inne :)

Skrevet

du må jo også tenke forsikring og andre utgifter, bil er dyyrt !

har e36 320, fyller 18 i slutten av oktober og skulle jeg hatt den forsikra på meg skulle dem ha 10k ! å det med ansvar !

står på faren min å må ut med "bare" 3000

:)

Skrevet
bmw er artige biler å skru på selv og veldig enkelt. (mye av det) Selv er jeg eldendig å skur men har klart meg strålende i 4år med E36 :) Men mye av det som blir kjøpt av E36 er jo biler som blir gjort mye med som "prosjektbiler" Du har mye fine lesestoff foran deg her inne :)

Ja men jeg har ikke tenkt og skru! :P hehe.. Tenkte og skru like mye som pappa gjør på sin nye xc70, altså ingenting ^^, hehehe.. bare tanken på og kjøpe en bil som risikerer og ikke starte er vond, hehe. så noe skruprosjekt har jeg neppe tenkt og kjøpe meg! Men det dere mener med skruing, er kansje mer styling? ;)

Skrevet

Det varierer veldig her inne. Selv driver jeg bare med kosmetiske ting for tiden siden jeg ikke har noen plass eller verktøy siden jeg flytta. Men hadde ikke kjøpt en bil jeg ikke trudde ville starte :P Men for min del er bil en hobby og en plass jeg liker å plassere pengene mine istedenfor å brenne dem.

Nybil = konebil ;)

Skrevet

E38 7serie er det fineste fra bmw synes jeg. og de ser ikke gammle ut.

her er E38. ikke helt orginal da. noe oppgraderinger utvendig bare.

h90rzxkwf007no7vuz3e.jpg

v6at8hu5jkw7e5pem7db.jpg

Skrevet
hehe... kan jo hjelpe deg litt på vei ;)

Som du sikkert vet er jo bmw delt opp i serier.

3 og 5 er det som er mest vanlig og da er det som følgende :

3 Serie :

E21, E30, E36, E46, E90\91

5 Serie :

E12, E24, E34, E39, E60\61

Har jo også X og Z serie der Z er artige biler :) Z4 ligger høyt på lista hos

meg.

E24 er 6 serie..er nok E28 du mener ;)

Skrevet

Du er 18/19 år?, altså skal du ikke ha diesel :)

Husk å sjekke forsikring ja. større motor er dyrere på alle måter.

Skrevet

Nja - E90 er en grei bil som det ikke skal skrus så mye på da - med mindre du vil (som meg)

Vil tippe de ligger rundt 300 tallet med 2 liter (turbo)diesel og uten M-pakke? Eneste er forsikringen vil ta deg...

Alternativt så syns jeg E46`en er fin den og, men jeg tror den og har et forsikringstroll som spiser pengene dine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...