Mr E30 Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 E30`n så ikke så dum ut den. Men har du tenkt på å flytte torpedoveggen litt? nokså lang denne 3L rekke seksern.
MrPingu Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 Vi skal nok få til noe skuddsikkert... har vel vært en del ferdige bak ender til salgs for 10 lapper så vidt jeg vet... Men dette skal vi forske på... Blir og selge min 523iA E39 etterhvert nå så da blir det handling: Electromotive TEC GT KSport Coilovere KSport BigBrake kit - 330 Golf MKI bremsekraftforsterker / Pedalboks Diff - E28 M535i / Evt komplett bakende ferdig bygd Endre ratt utvekslinga... Hva som skal gjøres med Supra motoren: Fjerne fordeler Montere trigger hjul Montere ny TT oljepumpe Montere Cam sensor Montere nye chrome Kam deksel Flytter ikke Torpedovegg nei... Dette går fint, bortsett fra bremsekraftforsterkeren... Ellers så er det god plass mellom tårnene mtp turbo og innsug. BMW motoren er vel vinklet mot venstre så har fordeler at min er rett stilt. Ellers så blir ikke dette en bil som ikke får tyna seg... her har jeg et karrosseri som jeg ikke skal gjøre noe spesielt med... det blir en sleeper og da kommer jeg til og satse liv og lemmer... taker jeg osv så handler jeg bare nytt chassi og flytter over og starter på nytt Hehe!
Olelink Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Denne tråden må jeg få med meg fremover, kan bli en meeeget morsom bil dette
MrPingu Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Da har jeg kjøpt meg ny oljesump til en 2JZ Aristo, slik at jeg får bygget om oljepanna mi! På Supra er den bak men må ha den fremme for å gå klar på E30. Ellers så har jeg kommet i kontakt med en Marcel i Nederland som sender meg oppskrift på nye motorfester, med mål, dimensjoner osv... Topp Ellers så skal jeg begynne med og ta ut 323i motoren i helga, slik at den blir lagt ut for salg.
MrPingu Skrevet August 2, 2009 Forfatter Skrevet August 2, 2009 Da dro jeg til lokalet for å ta ut motoren, men fant desverre ikke elefantjekken, så jeg måtte bare begynne å skru på noe annet... fikk demontert dempere og fjærer bak samt dempere, fjærer og bremser forran. Blir og ta bremsene bak neste runde. Jeg fikk desverre ikke tatt ut motor så noen bilder av motor fra forskjellige vinkler ble det ikke..mtp salg! Ordner salgs tråd på motoren for de som er intr i en 323i motor med girkasse++!
Larsiaman Skrevet August 2, 2009 Skrevet August 2, 2009 E30`n så ikke så dum ut den.Men har du tenkt på å flytte torpedoveggen litt? nokså lang denne 3L rekke seksern. supramotoren er 12cm kortere enn en S38 motor
MrPingu Skrevet August 3, 2009 Forfatter Skrevet August 3, 2009 Ja, det kan hende! Eneste hinder er bremsekraftforsterkeren... men den blir fjernet mot en ny pedalboks!
MrPingu Skrevet August 4, 2009 Forfatter Skrevet August 4, 2009 Da har jeg fått ut motor! Kommer en og henter den i uka her!
CalnoR Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 det her er sånt vi liker! har selv en 2jzgte motor som skal inn i noe uvanlig, så dette må jeg bare følge med på! disse motorene er jo nesten udødelig!
MrPingu Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Hehe.... Ja, det skal bli morro og se hvordan dette blir! I bunn og grunn tror jeg det blir driiit konge! Sleeper!! Planen nå er og fjerne bremsekraftforsterkeren, og fjerne alt fra motorrom. Da blir det rengjort og pusset ned for så og fjerne overfalte rust og lakkeres opp... var ikke mye pent og se oppi der nå... skitat å hæsli ja!
S.Hafsmo Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 hmm.. dette var jo et interessant prosjekt. har sansen for Supra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå