MrPingu Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Hei! Ja da har jeg hatt valgets kval over meg og tenkt iherdig masse på min MKIV Supra med alt for mye guffe og samtidig med hvite skilt... Den skal jeg nå sette i original stand, så da har jeg en motor påkostet ALT FOR mye som jeg vil bruke til noe morsomt! Jeg vurderte Volvo, men det blir alt for dyrt pluss at jeg har flere som har E30 med nok futt i som vet hvilke deler jeg skal satse på som tåler en dunge hjuling! Derfor satser jeg på E30. Ikke noe spennende prosjekt siden flere har gjort dette før. Jeg har allerede kosta på Supran 350.000 i påkost, så skal prøve og holde meg innenfor rimelighetenes grenser på dette her, men kjenner jeg meg rett, så blir det så det baller på seg, som det ofte gjør. I første omgang blir det og skaffe seg et kurrant karrosseri. Jeg skal se på en 1988 modell 320i på onsdag som en kompiss har. Det skal visstnok vært et kurrant utgangspunk og et karrosseri med minimalt med rust. Den kommer med en 323i motor, som jeg er villig til og selge for en liten slant hvis noen er intr. Jeg skal satse på å bli ferdig til våren men lover ingenting. I første omgang blir det og handle inn større bremser 330 mest sannsynlig, M535 diff, og justerbare coilovere evt KSport. Dette er deler jeg vet av folk har brukt før og som fungerer greit. Får se hvilke deler det blir, men det er et utgangspunkt... Skal sende mail til Tedd i sverige for og få noen tips siden han allerede har gjort dette før og har sikkert noen hint og komme med. Han skal vel selge bilen nå uten motor så mulig jeg kan kommeover noen deler fra han også! Legger ut noen bilder av motor og bilen motoren står i! Kommer med mere info etterhvert! Ellers så er ikke motor helt ferdig på bildene her...kommer nye chromma kam deksel, plugg kabler, fordeler blir byttet ut mot en Electromotive TEC GT (mest sannsynlig) med trigger hjul++ Pluss at det kaoset med blåe slanger skal bort... Mere info kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30bXx Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 blankt og fint nerri disse japse bilene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 Må stelle godt med godisen vettu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Det ble virkelighet ja Fredrik! Veldig gromt Selger du Supraen etter du har mekka den i org stand? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Kommer sikkert til bli en utrolig morsom bil! Husk å ta bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2009 Selge Supran nei, den skal følge meg til døden...foreløpig Men man vet jo aldri! Nå har jeg bare lyst og bygge meg en bil som jeg virkelig kan leke meg med uten og være redd for... er man ikke redd for materielle skader, da blir det som regel morsomst Bilder skal jeg ta mye av, har 100 vis av supra bygget så jeg fortsetter stilen med dette bygget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 hehe, se der ja sånn går det når du drikker Karsk med e30 kompisene dine dette kommer til å bli helt rått! må legge ut specs lista på motoren din da, så vi får se hvilke god biter som skal flytte rundt dette e30 skallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Hehe, ja den karsken gjør underverker!! Her er litt om deler som er brukt: MOTOR OVERHALET MED SMIDD INNMAT OG OPPBORRET 0,020 MED WISECO STEMPLERog EAGLE RÅDER. TOPP OVERHALT AV CYLMO – PAKNINGER OG TETNINGER SKIFTET ARP ALL THE WAY HKS 1,2 MM TOPPAKNING HKS POWER IGNITION TITAN JUSTERBARE KAM DREV GATES BLUE REGISTER REIM KOYORAD RADIATOR AAP FLEX A LITE RADIATOR VIFTER MED CHROM DEKSEL BLITZ DUMP VENTIL BLITZ DUMP VENTIL FLENS GREDDY PROFEC B SPEC II ELEKTRONISK TURBO TRYKKS JUSTERING INNOVATE MOTORSPORTS BREDBÅNDSLAMBDA HKS TYPE 0 TURBO TIMER TURBO TIMER HARNESS 268 INNSUG OG EKSOS KAMMER BOOSTWERX INNSUGS MANIFOLD 90 MM ACCUFAB Gass spjeld GREDDY INTERCOOLER 3" INTERCOOLER RØR VRP76DBB TURBO (950 HJUL HK) SATT SAMMEN AV FIRMA I USA. KUN GARRET OLJE KJØLER 25 RADER OLJ CATCH TANK MAP ECU 2 PIGGYBACK DATASPRUT -BLIR BYTTET UT MED ELECTROMOTIVE KOMPLETT BENSIN SYSTEM 2 STK WALBRO PUMPER NYE BENSINSLANGER STÅLOMSPUNNEMED AN KOPLINGER 2 STK 8AN TUR BENSINTRYKKSREGULATOR - TYPE MALLORY NY FUEL RAIL ++) 850 CC DYSER 50 MM WASTEGATE MÅLERE: Greddy TURBO TRYKKS MÅLER MED Peak Hold and Warning OLJE TRYKKS MÅLER OLJE TEMP MÅLER VANN TEMP MÅLER V160 GIRKASSE GÅTT 42.000 RPS CYN R G LETTET SVINGHJUL WOTM CLUTCH LAMELL RPS TRYKKPLATE TT MT6 FREMRE DEL AV MELLOMAKSLING TT AUTOMAT BAKRE DEL AV MELLOMAKSLING NY TT YOKE PÅ DIFF SHORT SHIFT EKSTERIØR 19 X 8,5 OG 19 X 10 CHROME FELGER MED 245 og 275 DEKK NY LAKKERT INNVENDIG OG UTVENDIG I FARGEN FORD IMPERIAL BLUE. Motorrom er ikke lakkert da dette skulle bli tatt neste gang motor skal ut! FULL STYLING TRD SPOILER Klarer 700 hjul hk med denne spruten på original hjerne, men satser på mere med ny Electromotive TEC GT. 750-800 hjul hk skal ikke være umulig. Kjører safe på disse motorene med 2,2 bars trykk! Kompen med disse stemplene er 8.5.1 men med den HKS topp pakninga ligger den kanskje på ca 8... noe usikker... blir muligens og bytte pakning for å øke komp. Det mest ideele på 2JZA motoren er 8.5.1 i komp! Fredrk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 åssen motor er 2jza motor.. det har jeg ikke sett i en mk4 før.. ligner veldig på 7m motorene.. stillig riskoker;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 2JZ/2JZA... brukes om hverandre... den heter 2JZ-GTE og 2JZ-GE men ser mange skriver 2JZA-GTE og 2JZA-GE... usikker hvorfor... men det er nå en riskoker da.. heh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Var jo en e30 m3 eller bare en e30 med 2JZ for en stund siden til salgs... Uvanlig prosjekt men hvorfor ikke:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Tedd i Sverige hadde en Blå M3 med 2JZ motor i, men den ble aldri fullført... karrosseriet ble vel lagt ut for salgs eller noe.. mailet en del med han i går for og få noen hint og triks... Vell, dette er jo ikke noe unormalt, er gjort en del ganger før, men iom at jeg skal sette supra i original stand og har lagt ned såppass mye penger i motoren her så vil jeg jo ha det litt arti med den å... og E30 er jo en fantastisk deilig bil og kjøre og vekta er ikke så hinsides heller... Skal bli morro! Satser på å bli ferdig til våren... delene kommer jamt etterhvert her nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 kan jo ikke bli annet enn drit gøy dette da...gleder meg til å se detta i aksjon;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrPingu Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 Håper det blir greit morro ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevine30 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 dette blir rått supra motor e bra skal følge med her ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå