Gå til innhold

Mitt 2JZ-E30 prosjekt!


MrPingu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Ja da har jeg hatt valgets kval over meg og tenkt iherdig masse på min MKIV Supra med alt for mye guffe og samtidig med hvite skilt...

Den skal jeg nå sette i original stand, så da har jeg en motor påkostet ALT FOR mye som jeg vil bruke til noe morsomt!

Jeg vurderte Volvo, men det blir alt for dyrt pluss at jeg har flere som har E30 med nok futt i som vet hvilke deler jeg skal satse på som tåler en dunge hjuling!

Derfor satser jeg på E30. Ikke noe spennende prosjekt siden flere har gjort dette før. Jeg har allerede kosta på Supran 350.000 i påkost, så skal prøve og holde meg innenfor rimelighetenes grenser på dette her, men kjenner jeg meg rett, så blir det så det baller på seg, som det ofte gjør.

I første omgang blir det og skaffe seg et kurrant karrosseri. Jeg skal se på en 1988 modell 320i på onsdag som en kompiss har. Det skal visstnok vært et kurrant utgangspunk og et karrosseri med minimalt med rust. Den kommer med en 323i motor, som jeg er villig til og selge for en liten slant hvis noen er intr.

Jeg skal satse på å bli ferdig til våren men lover ingenting. I første omgang blir det og handle inn større bremser 330 mest sannsynlig, M535 diff, og justerbare coilovere evt KSport. Dette er deler jeg vet av folk har brukt før og som fungerer greit. Får se hvilke deler det blir, men det er et utgangspunkt...

Skal sende mail til Tedd i sverige for og få noen tips siden han allerede har gjort dette før og har sikkert noen hint og komme med. Han skal vel selge bilen nå uten motor så mulig jeg kan kommeover noen deler fra han også!

Legger ut noen bilder av motor og bilen motoren står i! Kommer med mere info etterhvert!

27u0ne15kusqypo6zisf.jpg

ll9w4miruz71c6rqv0p8.jpg

s4l0c8i52x77w71chbwl.jpg

6hxc5zpc0pdkn42ouchy.jpg

kud8chpm9i5tfc6tcmgd.jpg

Ellers så er ikke motor helt ferdig på bildene her...kommer nye chromma kam deksel, plugg kabler, fordeler blir byttet ut mot en Electromotive TEC GT (mest sannsynlig) med trigger hjul++ Pluss at det kaoset med blåe slanger skal bort... :-)

Mere info kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selge Supran nei, den skal følge meg til døden...foreløpig :-) Men man vet jo aldri! Nå har jeg bare lyst og bygge meg en bil som jeg virkelig kan leke meg med uten og være redd for... er man ikke redd for materielle skader, da blir det som regel morsomst :-)

Bilder skal jeg ta mye av, har 100 vis av supra bygget så jeg fortsetter stilen med dette bygget! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den karsken gjør underverker!!

Her er litt om deler som er brukt:

MOTOR OVERHALET MED SMIDD INNMAT OG OPPBORRET 0,020 MED

WISECO STEMPLERog EAGLE RÅDER. TOPP OVERHALT AV CYLMO – PAKNINGER OG TETNINGER SKIFTET

ARP ALL THE WAY

HKS 1,2 MM TOPPAKNING

HKS POWER IGNITION

TITAN JUSTERBARE KAM DREV

GATES BLUE REGISTER REIM

KOYORAD RADIATOR

AAP FLEX A LITE RADIATOR VIFTER MED CHROM DEKSEL

BLITZ DUMP VENTIL

BLITZ DUMP VENTIL FLENS

GREDDY PROFEC B SPEC II ELEKTRONISK TURBO TRYKKS JUSTERING

INNOVATE MOTORSPORTS BREDBÅNDSLAMBDA

HKS TYPE 0 TURBO TIMER

TURBO TIMER HARNESS

268 INNSUG OG EKSOS KAMMER

BOOSTWERX INNSUGS MANIFOLD

90 MM ACCUFAB Gass spjeld

GREDDY INTERCOOLER

3" INTERCOOLER RØR

VRP76DBB TURBO (950 HJUL HK) SATT SAMMEN AV FIRMA I USA. KUN GARRET

OLJE KJØLER 25 RADER

OLJ CATCH TANK

MAP ECU 2 PIGGYBACK DATASPRUT -BLIR BYTTET UT MED ELECTROMOTIVE

KOMPLETT BENSIN SYSTEM

2 STK WALBRO PUMPER

NYE BENSINSLANGER STÅLOMSPUNNEMED AN KOPLINGER 2 STK 8AN TUR

BENSINTRYKKSREGULATOR - TYPE MALLORY

NY FUEL RAIL ++)

850 CC DYSER

50 MM WASTEGATE

MÅLERE:

Greddy TURBO TRYKKS MÅLER MED Peak Hold and Warning

OLJE TRYKKS MÅLER

OLJE TEMP MÅLER

VANN TEMP MÅLER

V160 GIRKASSE GÅTT 42.000

RPS CYN R G LETTET SVINGHJUL

WOTM CLUTCH LAMELL

RPS TRYKKPLATE

TT MT6 FREMRE DEL AV MELLOMAKSLING

TT AUTOMAT BAKRE DEL AV MELLOMAKSLING

NY TT YOKE PÅ DIFF

SHORT SHIFT

EKSTERIØR

19 X 8,5 OG 19 X 10 CHROME FELGER MED 245 og 275 DEKK

NY LAKKERT INNVENDIG OG UTVENDIG I FARGEN FORD IMPERIAL BLUE. Motorrom er ikke lakkert da dette skulle bli tatt neste gang motor skal ut!

FULL STYLING

TRD SPOILER

Klarer 700 hjul hk med denne spruten på original hjerne, men satser på mere med ny Electromotive TEC GT. 750-800 hjul hk skal ikke være umulig. Kjører safe på disse motorene med 2,2 bars trykk!

Kompen med disse stemplene er 8.5.1 men med den HKS topp pakninga ligger den kanskje på ca 8... noe usikker... blir muligens og bytte pakning for å øke komp. Det mest ideele på 2JZA motoren er 8.5.1 i komp!

Fredrk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tedd i Sverige hadde en Blå M3 med 2JZ motor i, men den ble aldri fullført... karrosseriet ble vel lagt ut for salgs eller noe.. mailet en del med han i går for og få noen hint og triks...

Vell, dette er jo ikke noe unormalt, er gjort en del ganger før, men iom at jeg skal sette supra i original stand og har lagt ned såppass mye penger i motoren her så vil jeg jo ha det litt arti med den å... og E30 er jo en fantastisk deilig bil og kjøre og vekta er ikke så hinsides heller...

Skal bli morro! Satser på å bli ferdig til våren... delene kommer jamt etterhvert her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...