PIIIPower Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Bolt nr 3 på bilde sitter noe fantastisk hard. Har fått av mutteren uten at bolten gikk rundt. Har fått løsna og skrudd bolten litt ut, men det skal da ikke være gjenger i selve spindelen? skal se om jeg ikke kan få skrudd den ut med en muttertrekker seinere idag, men det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig? Råd og tips?
E36Cab1 Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Ville ikkje brukt muttertrekker viss den sitter fast da den lett kan knekke. Bruk heller skralle eller latmannsarm,saus den godt inn med rustløser o.l,om nødvendig eventuelt varm opp huset der bolten står i(obs på lageret og anna som ikkje tåler overstadig varme godt)og prøv å beveg den litt fra side til side,bevegelsen til bolten vil øke etterhvert og tilslutt er den oppmoa nok til å få den ut.
PIIIPower Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 Fant da ut at kronidiotene som monterte forige gang har bruk locktight av typen hvit på bolten FØR den ble satt inn i spindelen. Det er jo flust med ting som ikke skal bli varmt (hjullager, bremseslager, ABS ledning div foringer) så varmluft eller åpen flamme er uaktuelt. Loddebolt brant bort der den kom til, men selv etter å ha løsnet armen til stabstaget når jeg ikke lang nok inn. Så er det noe guffe som løsner locktight produkter?
PIIIPower Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 hmm.. skal teste.. eller så får jeg vel bare borre ut skruen.. urk..
Fliid Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 Loctite hefter best under press. press i gjenger f.eks. Er noe slingringsmonn i bolthullet, så vil nå tro du skal klare å få løsnet det sakte men sikkert med mutteren entret på ett pa tre gjenger, for så og slå på mutter. Kan og få loctiten til å løsne ved og f.eks banke inn ei kile o.l i det slissede sporet (på baksiden) som boltene presser sammen, for at det skal klemme rundt demperhus. Muligens begge løsningene i sammen : ) Minnes og huske at det er noe enkelt og greit som løser opp loctite produkter relativt smertefritt. Men kommer ikke på hva det er.. Noen andre? : )
miils Skrevet Juli 14, 2009 Skrevet Juli 14, 2009 har du nivåregulering? hvis du har d så ta ut lufta fra belgen så slepp skruen å stå under press
PIIIPower Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Skrevet Juli 14, 2009 Ikke nivåreg. Venstre side (der skruehode er) er løst så en kile vil ikke hjelpe. Banke har _ingen_ effekt forsett ifra at det som det bankes på blir ødelagt. Dette sitter virkelig godt..
GeirAndre Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 alle vet vel at varme ikke er lov på forstillinga.. få fram skjærebrenneren.. alternativ kan kompisen din slå slegge på messingdor mens du prøver å skru..
Ond Racing Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Kjør på med muttertrekker, ryker ikke og det hvite du ser er neppe lock tite men heller korrosjon mellom alu og stål.
PIIIPower Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 Drilla 5,5 mm hull i senter av bolten og stakk en dor inn. 3-4 kontante slag og bolten lot seg sakte men sikkert skru ut. Bolten nå ut som en EU banan og hvordan det har gått til lurer jeg fælt på.. lukter muttertrekker på full guffe fra sist gang dempere ble bytta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå