Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvordan man bytter dette?

og hvordan får wieren ut av røret? midt under bilen:p

evt noen som har en DIY på dette somewhere?

på forhånd takk;D

Skrevet

Mine løsna jeg med brutalt makt og ei svær vannpumpetang. Jukke fram og tilbake.

Mye varme er også en løsning, men pass på, bensintank og bensinpumpe er i umiddelbar nærhet!

Også må du skru ut innfestningen på brekket inni coupeen. Kan være lurt å være to stk når dere drar dem ut, siden wiren ofte hekter seg i chassiet inni coupeen.

Skrevet

egentlig en grei sak !! du skrur av midkonsolen å alt det nipste til breket, ta bare vekk alt sammen (god plass å greit)..

så er det bare å legge seg under bilen at ta ei vannpumpe tang å vri mot og med klokka mens du drar kabelen mot deg!!

(hvet ikke hvordan dette er å komme til når bakstilinga er på, jeg gjorde dette når den var nede)

da skal den løsne ganske greit. kansje lurt å spraye litt rustløser eller noe litt før du begynner.

så er det jo av med bremsene bak å løsne wieren fra bremse delene..

så er den vanskelige delen.

ta vannpumpe tangen igjen, å vri av wieren på samme måte som sist... det endte opp med at jeg måtte klippe wieren å bore den ut fra bak siden pga. den hadde rustet noe i natta..

så er det bare å montere i omvendt rekke følge...

kan være du må fille den braketen som skal til bakbremsene får å få den gjennom hullet...

vis du har skrud litt før så er dette en grei sak !!!

Skrevet

vannpumpetang er din BESTE VENN:D

brutal kraft som nevnt ovenfor, og mye tålmodighet, de kommer til slutt:)

bruk en skrutrekker og kødd litt inni røra under bilen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...