Dirty Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Skrevet Juli 16, 2009 For og holde lappen over 3 uker må saken opp till ett rettsmøte der en dommer skal avgjør om politet har rett til og holde lappen lenger.Mener dommeren att det foreligger grunnlag til forlenga beslag blir beslaget forlenga. Dette er da vist du ikke samtykker. Ja er slik jeg også har blitt fortalt at det er
Dirty Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Sa jeg skulle oppdatere tråden, og Yes lappen er i kortholderen
Arotished Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 Gratulere ja! For sørge for at den holder seg der da
Nygaard Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Grattis:D Politiet har lappen min i påvente av rettsak:/ "Sladding" er vist fy.
Dirty Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 Grattis:DPolitiet har lappen min i påvente av rettsak:/ "Sladding" er vist fy. takk kjipt, du må ha lykketil
spruddel Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Får vel lappen tilsendt i posten 1 ukes tid eller noen dager før man kan kjøre hvor det står at man ikke får lov å kjøre før datoen man har lov ?
Thomaz Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 En del feile fakta ute å går her...Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Vært borti scenario 2 selv.. Da søkte dem om utsettelse grunnet etterforskning..
Arimanni Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Har vert borti noko av det samme sjølv - eg nektet for at dei fekk ta lappen min og til slutt innsåg dei at dei eigentleg ikkje hadde noko god sak å ta videre til tingretten. Ettersom det var ein sivil politibil med 1 betjent og UTEN film av meg. Sånn eg ser det så vendt til det har gått 1 eller 2 uker over tiden før du trapper opp og seie hei.
Dr_S Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 En del feile fakta ute å går her...Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Scenario 2 stemmer ikke. vis du blir fratatt lappen og du nekter førekortbeslag, så har de 3 uker til å sende saken din til tingretten, blir ikke det gjort, så er saken DØD. dette vet jeg med 110% da jeg har snakket med advokat om akkurat dette. men ingenting av det du forklarer har med saken min å gjøre. er har saken vært oppe te tingretten Var ikke din forklaring identisk med den MariusW kom med her?
Dirty Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Skrevet Juli 20, 2009 En del feile fakta ute å går her...Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Scenario 2 stemmer ikke. vis du blir fratatt lappen og du nekter førekortbeslag, så har de 3 uker til å sende saken din til tingretten, blir ikke det gjort, så er saken DØD. dette vet jeg med 110% da jeg har snakket med advokat om akkurat dette. men ingenting av det du forklarer har med saken min å gjøre. er har saken vært oppe te tingretten Var ikke din forklaring identisk med den MariusW kom med her? Nei er den det?
Dr_S Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Litt usikker på om de kan kreve lappen tilbake fra deg etter du har fått den tilbake. Tviler på de gidder lage noen sak ut av det hvis det ikke er snakk om noe alvorlig forhold, og du allerede er ute på veiene igen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå