Dirty Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Hei folke. sitte her å fundere litt en god ferie kveld si at politiet tar lappen fra deg. du blir sendt til tingretten, Politiet sender inn en dom til dommeren om at Ja han her skal vi ta lappen fra i si 6 måneder ( 6 måneder på å etterforske som det heter) men dommeren mener at nei dere har 3 måneder på dere til å komme opp med fakta eller grunn til at lappen skal holder i 3 måneder ekstra. 3 måneder har gått personen som de tok lappen fra har ikke hørt noe fra politiet. Er det bare å gå å hente lappen ? får mann den i posten ? eller hvordan fungerer det ? grunnen til at man ikke ringer ned selv å hører er selvfølgelig at det er ei lita uke igjen til det har gått 3 måneder. og man vil ikke minne politiet på at de har tatt lappen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Når det har gått 3 mnd,er så kan du dra rett ned å hente lappen din har jeg hørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Vent til det har gått 3 uker og 1 dag . Dem finner ikke saks mappa og du får kjøretilatelse . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 trenger ikke være så heldigt har vert borti de fristene der mange ganger de søker bare om forlengelse.. og ja det kan de gjøre etter tiden er ute...jeg har fått et par slike brev et par dager etter fristen men stempla av politiet et par dager før fristen Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Juli 14, 2009 Share Skrevet Juli 14, 2009 Kompis av meg mista lappen for en tid tilbake, hørte ingen ting fra purken etter de hadde beslaglakt førerkorte hans. Han ringte da politikontoret 2mnd seinere og fikk beskjed om å bare hente det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2009 hmm de må jo legge fakta på bordet vis de skal holde den lenger? må bare krysse fingerene iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 En del feile fakta ute å går her... Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 15, 2009 Share Skrevet Juli 15, 2009 Dersom dommen din kommer til å ha et utslag uansett som overskrider 3 mnd så kan de holde igjen lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2009 En del feile fakta ute å går her...Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Scenario 2 stemmer ikke. vis du blir fratatt lappen og du nekter førekortbeslag, så har de 3 uker til å sende saken din til tingretten, blir ikke det gjort, så er saken DØD. dette vet jeg med 110% da jeg har snakket med advokat om akkurat dette. men ingenting av det du forklarer har med saken min å gjøre. er har saken vært oppe te tingretten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 skal ha denne i bakhodet i moergen tidlig når brodern har våkna han er politi så kan svare da OG JA: Han er det til min store fortvilelse :\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2009 skal ha denne i bakhodet i moergen tidlig når brodern har våkna han er politi så kan svare da OG JA: Han er det til min store fortvilelse :\ FLott men på den andre siden DUTTEN, så skjønner e han at han er politi da. de har nok en gøy arbeidsdag, akkuratt den bilparten, kunne de latt være. men sånn ellers virker det som en gøy og meningsfylt jobb da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 En del feile fakta ute å går her...Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Scenario 2 stemmer ikke. vis du blir fratatt lappen og du nekter førekortbeslag, så har de 3 uker til å sende saken din til tingretten, blir ikke det gjort, så er saken DØD. dette vet jeg med 110% da jeg har snakket med advokat om akkurat dette. men ingenting av det du forklarer har med saken min å gjøre. er har saken vært oppe te tingretten Dette stemmer ikke. Hadde NAF advokat på tråden når dette skjedde med meg PLUSS en advokat som jobber i samme senteret som jeg gjør. Hendelsesforløpet: Natt til 1. september blir jeg tatt av sivilpoliti på natta. Han var aleine i bilen, hadde ikke video og jeg så mitt snitt til å komme meg unna da han målte 110 i 70 sonen. Han tok lappen men jeg signerte på at jeg IKKE godtok dette. Kom hjem, 3 uker etterpå dro jeg på politikammeret. De sier: "Nei vi har ikke lappen. Den ligger i mo i rana, der du mistet den" Jeg svarer: "Det gir jeg meg en laang faen i, jeg skal ha kjøretillatelse" Jeg går til resepsjonen, de sjekker og ser at jeg ikke har sperrefrist. De skriver ut kjøretillatelse til meg, jeg hopper i en taxi hjem og henter den nye, hittill uprøvde bilen. Jeg ringer den utnevnte juristen i mo i rana som fikk saken min senere samme dagen, og ba han sende den ordentlige lappen til meg med en gang. Ei uke etterpå hadde jeg den Videre: Jeg hører INGENTING fra politiet helt fram til FEBRUAR 2009! Altså 6 måneder etterpå. I mellomtiden har jeg kjørt som om hver dag skulle vært den siste.. 16000 km på de 6 månedene fordi jeg har vært redd for at de sku åpne saken og ta den fra meg igjen. Jeg åpner brevet fra dem. Der står det basically i kort format: "Betaler du denne boten på 9000 og aksepterer 2 prikker så tar vi ikke lappen fra deg og du slipper rettsak". Ikke noe vanskelig valg fra min side. Og i dag betaler jeg på boten og har lappen. MEN GREIT: Jeg missforsto og skjønner nå at dette ikke har noe med din sak å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2009 En del feile fakta ute å går her...Scenario 1: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker til beslagleggelsen av lappen. Resultat: Du må vente til du hører noe fra politiet før du får lappen tilbake (gjerne purre på for å få fortgang i sakene) Scenario 2: Du blir tatt i høy hastighet og samtykker IKKE, altså godtar IKKE at du har kjørt så fort og at de tar lappen. Resultat: Hører du ingenting innen 3 uker, får du hente lappen på ditt lokale politikammer. Mistet du den i en annen by eller de ikke finner lappen, får du midlertidig kjøretillatelse og den blir ettersendt til deg. Dette vet jeg 100% sikkert da en kompis av meg utforte scenario 1, og jeg selv har utført scenario 2. VIKTIG: Selv om du utfører scenario 2, og du ikke har hørt noe fra politiet etter 3 uker og henter lappen, så betyr det IKKE at de, lenge etterpå ikke kan sende deg brev og du må levere tilbake lappen når du får en dom. dvs at du er ikke "out of the woods" bare fordi de bruker over 3 uker... Scenario 2 stemmer ikke. vis du blir fratatt lappen og du nekter førekortbeslag, så har de 3 uker til å sende saken din til tingretten, blir ikke det gjort, så er saken DØD. dette vet jeg med 110% da jeg har snakket med advokat om akkurat dette. men ingenting av det du forklarer har med saken min å gjøre. er har saken vært oppe te tingretten Dette stemmer ikke. Hadde NAF advokat på tråden når dette skjedde med meg PLUSS en advokat som jobber i samme senteret som jeg gjør. Hendelsesforløpet: Natt til 1. september blir jeg tatt av sivilpoliti på natta. Han var aleine i bilen, hadde ikke video og jeg så mitt snitt til å komme meg unna da han målte 110 i 70 sonen. Han tok lappen men jeg signerte på at jeg IKKE godtok dette. Kom hjem, 3 uker etterpå dro jeg på politikammeret. De sier: "Nei vi har ikke lappen. Den ligger i mo i rana, der du mistet den" Jeg svarer: "Det gir jeg meg en laang faen i, jeg skal ha kjøretillatelse" Jeg går til resepsjonen, de sjekker og ser at jeg ikke har sperrefrist. De skriver ut kjøretillatelse til meg, jeg hopper i en taxi hjem og henter den nye, hittill uprøvde bilen. Jeg ringer den utnevnte juristen i mo i rana som fikk saken min senere samme dagen, og ba han sende den ordentlige lappen til meg med en gang. Ei uke etterpå hadde jeg den Videre: Jeg hører INGENTING fra politiet helt fram til FEBRUAR 2009! Altså 6 måneder etterpå. I mellomtiden har jeg kjørt som om hver dag skulle vært den siste.. 16000 km på de 6 månedene fordi jeg har vært redd for at de sku åpne saken og ta den fra meg igjen. Jeg åpner brevet fra dem. Der står det basically i kort format: "Betaler du denne boten på 9000 og aksepterer 2 prikker så tar vi ikke lappen fra deg og du slipper rettsak". Ikke noe vanskelig valg fra min side. Og i dag betaler jeg på boten og har lappen. MEN GREIT: Jeg missforsto og skjønner nå at dette ikke har noe med din sak å gjøre Morro med litt innspill. men formeg virker det nesten som at du ble lurt. da det er en politiadvokat som nå er blitt jurist jeg har pratet med. men er så mye rart ute å går. folk sier forskjellig overalt virker det som. ei Bot klarer e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 Jeg hørte også myyyyye rart de 3 ukene med venting! Fytti rakkern. Mye om at de kan søke utsettelse, at det var nok at de bare hadde "registrert" saken osv... Men etter litt krangling gikk det Jeg krysser fingrene for deg! Du får holde oss oppdatert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet Juli 16, 2009 Share Skrevet Juli 16, 2009 For og holde lappen over 3 uker må saken opp till ett rettsmøte der en dommer skal avgjør om politet har rett til og holde lappen lenger. Mener dommeren att det foreligger grunnlag til forlenga beslag blir beslaget forlenga. Dette er da vist du ikke samtykker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå