Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Veit ikkje hilt kor lurt te er å kjøpe den motoren, eg hadde ikkje gjort da vertfall, bere å legge til 7 tusen å få en sikkelig motor. men du må huske å fåmed ledningsnett, hjerne osv.. Og få garanti på motoren.. Ja er diesel

må jeg ha med hele lednigsnettet å skifte det oxo? omfg, er det en annen spreker motor en jeg har som jeg kan bytte ut uten i skifte lednigsnett osv 520i e34 12v

Da veit eg ikkje, det må du spørre noen andre om :)

er ingen pålogget på denne tiden hoho:P

må nesten stille et siste spørsmål jeg har jo ''kjørekomputer'' men skjønner ikke en dritt av den:S hva faen er den til??

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvis bilen fra før er orginal (evt kun defektanlegg) så ville ikke jeg ha tatt meg bryet med å fjerne katta. Lyden blir grusom (er klar over at noen ungdommer syns det er tøfft), samt at du får mangellapp i teknisk kontroll og du kommer ikke gjennom EU-kontroll.

Katalysatoren er der og har en hensikt, la den være :)

ja sant det men er ikke verre enn at du skrur den på igjenn dagen før teknisk da?

En katalysator er ikke skrudd på, den er sveist på. Så hvis du dukker opp på en EU-kontroll med en katt som er skrudd på vil du uansett på stryk pga frieksos :P

Fjerning av katalysator vil gi resultater, men neppe merkbart hvis du ikke kombinerer dette med grenrør, effektanlegg og chip.

Er veldig mange som får inntrykk av at bilen går bedre ved at man fjerner katalysator, men så å si alle blir lurt av at bilen lager mere lyd. Har desverre erfart med noen lokale "helter" at: Jo mere lyd, jo fortere går bilen (Dette er ikke en spøk engang, de var dønn seriøse) :lol:

Skrevet
Hvis bilen fra før er orginal (evt kun defektanlegg) så ville ikke jeg ha tatt meg bryet med å fjerne katta. Lyden blir grusom (er klar over at noen ungdommer syns det er tøfft), samt at du får mangellapp i teknisk kontroll og du kommer ikke gjennom EU-kontroll.

Katalysatoren er der og har en hensikt, la den være :)

ja sant det men er ikke verre enn at du skrur den på igjenn dagen før teknisk da?

En katalysator er ikke skrudd på, den er sveist på. Så hvis du dukker opp på en EU-kontroll med en katt som er skrudd på vil du uansett på stryk pga frieksos :P

Fjerning av katalysator vil gi resultater, men neppe merkbart hvis du ikke kombinerer dette med grenrør, effektanlegg og chip.

Er veldig mange som får inntrykk av at bilen går bedre ved at man fjerner katalysator, men så å si alle blir lurt av at bilen lager mere lyd. Har desverre erfart med noen lokale "helter" at: Jo mere lyd, jo fortere går bilen (Dette er ikke en spøk engang, de var dønn seriøse) :lol:

sant så sant, men er ikke verre at du har en kompis som eu godkjenner da, eller har sveise aparat:)

Skrevet

Nei, sant nok det. Men blir extra arbeid da ;)

Samt at det er risky for han "kameraten" som godkjenner. Er noen verksteder som har mistet godkjenningen pga lignende tilfeller.

Så i mine øyne er det ikke verdt alt slitet :)

Skrevet
Nei, sant nok det. Men blir extra arbeid da ;)

Samt at det er risky for han "kameraten" som godkjenner. Er noen verksteder som har mistet godkjenningen pga lignende tilfeller.

Så i mine øyne er det ikke verdt alt slitet :)

men blir fetere lyd da:)

Skrevet
Fetere lyd??? Jeg syns lyden blir ufattelig fæl når katta er borte

Lyden på M43 er iallefall ikke noe å trakte etter uten kat. Jeg kjørte slik i et år kanskje.. Ble ikke noe merkbar effekt, bare mer eksosrøyk, lukt og litt sånn wrc lyd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...