gkw89 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 skal du ha antispinn greiene som er på innsuget eller skal du koble det vekk?? =P
hylle Skrevet September 15, 2009 Forfatter Skrevet September 15, 2009 Det koblet jeg bort idag, Det har også sammenheng med cruisecontrol såvidt jeg har fått med meg.., Utenom det monterte jeg også bort aircondition motoren, viskosen, og mølla, Har stappet gris i servopumpa og blokkert den, Skal kjøre uten servo., men pumpa må være der pga reimhjulet. Monterte også opp den nye 535 kjøleren. Bolt on! neste for tur er Elnettet på motoren, modifisere gasswire og montere bensinslanger..
gkw89 Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 gris i servo'n = fett o.l for ikke tørr kjøre?? skal gjøre det sånn jeg å, men tenkte å ta servoolje, men kanskje du har bedre forslag og forresten, åssen gikk det med klaring i tunnellen din??
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 hvorfor fjerner alle slikt ekstrautstyr?og hvorfor fjerne servo?
gkw89 Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 ac'n tar litt hk, og servo må man jo ikke ha, etter min mening
hylle Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 hvorfor fjerner alle slikt ekstrautstyr?og hvorfor fjerne servo? Sparer endel vekt, skal ikke ha ac i denne uansett, bruker vanlig klima., Og servo er for pingler..
Superbeetle Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Hadde det ikke vært bedre å kjøre olje gjennom pumpen, bare utelatt selve tannstangen fra systemet?
hylle Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Hadde det ikke vært bedre å kjøre olje gjennom pumpen, bare utelatt selve tannstangen fra systemet? Olja blir jo altfor varm etterhvert, og kommer langsomt til å ødelegge hele pumpa, som igjen kan gjøre at reimhjulet ikke går rundt skikkelig.. Min teori iallefall. Med gris skal den holde mye lenger, og er ikke utsatt for varme. MEn, mulig jeg setter opp et annet reimhjul, og tar bort servopumpa, Sparer endel plass og vekt på det!
wicky124 Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 kan du ikke fjerne dørene også?hva skal man med dem?må jo spare vekt..haha du får la meg sitte på en tur når bilen din er ferdig så skal jeg bedømme om du har gjort ett klokt valg
HenrikE30+ Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Oljen blir ikke spesielt varm av å bare sirkulere gjennom pumpen. Det er trykket via tannstangen som står for varmgangen. Hadde jeg vært deg så ville jeg ha beholdt servo på denne bilen. Jeg snakker av erfaring:) Regner med at etter èn sesong så er du enig med meg... På mitt siste prosjekt har jeg elektrisk servopumpe i bagasjerommet. Fungerer veldig bra! Hadde det ikke vært bedre å kjøre olje gjennom pumpen, bare utelatt selve tannstangen fra systemet? Olja blir jo altfor varm etterhvert, og kommer langsomt til å ødelegge hele pumpa, som igjen kan gjøre at reimhjulet ikke går rundt skikkelig.. Min teori iallefall. Med gris skal den holde mye lenger, og er ikke utsatt for varme. MEn, mulig jeg setter opp et annet reimhjul, og tar bort servopumpa, Sparer endel plass og vekt på det!
knut_olestad Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Nyere suzuki har små elektriske pumper, har sett dem bli brukt på diverse japseprosjekter. Genialt i grunn
icemanM5 Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Kan jo bli spennende å se hvordan det blir å hente igjen en kontra på tørra i 60 km/t, eller mer, UTEN servo....? La meg bare si at det er en spesiell følelse.... Lykke til Hylle, det ser ut til å bli greit leketøy da! Men blir den ikke litt vel framtung med V8....??
gkw89 Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 han som vinner i powerdrift kjører e30 med s50 UTEN servo =) v8'ern veier 30kg mer enn rekkesekser'n
E30_Dale Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Men han har nokk kort styring, ikke original tannstang da det er 5-6 runder fra lock til lock. Bra prosjekt Hylle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå