Hoem Skrevet Desember 24, 2009 Skrevet Desember 24, 2009 Wow, det har jeg ikke fått med meg ! Dette kan bli virkelig interessant : - ) Pris for en S62 sånn ca nå da?
hylle Skrevet Desember 24, 2009 Forfatter Skrevet Desember 24, 2009 40-50.000,- inkl 6trinns kasse +/- alt avhengig av stand selvsagt., Jeg skal ha nyere enn 01 iallefall. Ser for meg at prisene vil gå enda litt ned mot våren.
rakett Skrevet Desember 24, 2009 Skrevet Desember 24, 2009 blir særs gromt dette her. Dette prosjektet skal jeg følge med på
hylle Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Skrevet Desember 26, 2009 Tok ut m62 maskinen av e30'en idag : Temmelig tomt og greit, montert på plass motorbukk for å rulle karrossen- Dører og skjermer til salgs, rust i bunnen på alt, ellers bra : Overrasket over hvor lite rust det er på dette karrosseriet, intet i bunnen av den, dørken er fin, bakplaten er helt rustfri: drømmeobjekt!! legger ved et dårlig bilde,. satser på å huske å ta med digitalkamera neste gang.. Nå skal karrossen rulles over på siden slik at jeg får tatt bort all techtyl og dritt som ligger under, Når det så er ferdig skal bilen breddes om til m3 med originale deler.. Bakskjermene, c-stolpen, eller kassetten som den kalles., jeg kommer garantert til å sette på plass nye kanaler for å få alt 100%...
Trond e30 cab Skrevet Desember 26, 2009 Skrevet Desember 26, 2009 Blir bra dette hylle! Rimelig heftig maskin du setter i nå! Skulle nesten vært å sett på en gang når du er i garasjen
hylle Skrevet Desember 26, 2009 Forfatter Skrevet Desember 26, 2009 Bare å slå på tråden det Trond! Blir en god del i garasjen frem til 5 januar, med unntak av imorgen og nyttårsaften! heheh
hylle Skrevet Desember 27, 2009 Forfatter Skrevet Desember 27, 2009 Fikk rulla opp karrossen idag., litt jalla, men det funker jo.. så slipper jeg å ligge under å grave tectyl! Noen som har en god oppskrift på å renske techtyl og der som er under karrossen? Stålbørste på drill kanskje?
Jørgen-Fastbmw Skrevet Desember 27, 2009 Skrevet Desember 27, 2009 Gassbrenner og sparker spade funker greit på karosserimassen hvertfall, så går du over med stålbørste som en har på vinkelsliperen
supersix Skrevet Desember 28, 2009 Skrevet Desember 28, 2009 En kamerat av meg bruker poleringsmaskin med stålbørste på, en sånn poleringsmaskin som ser ut som en stor vinkelsliper. På sånne maskiner kan en regulere ned turtallet, en vanlig vinkelsliper har litt høyt turtall. Jeg har tenkt å prøve det neste gang jeg skal fjerne sånt...
hylle Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Høres ut som et godt tips det! Nå er jeg litt i tvil om jeg skal fjerne eller ikke., Det er kun den originale karrossmassen som ligger der, ikke techtyl oppå. Å så lenge det ikke er rust under ser jeg ikke helt poenget ved å fjerne dette., Så jeg tror det bare blir slik. Fått pussa ned bensintanken slik at den ser pen ut igjen. (som ny faktisk). Fått kasta alle bremserøra og bensinslangene og t-koblingen. Nye er lagt til i handlelista, samt stålomspunnede bremseslanger. Jeg trenger blandt annet dette: Så hvis noen har så gi lyd.. Kjøper kun hvis det er temmelig pent, ikke bøyd osv.. -Deksel over eksos v hjulbrønn, og det som er helt forrerst. -Varmedeksel ved torpedovegg, (nedre delen) OG 1stk av de plastikkboltene, er vel totalt 8stk av dem, men jeg mangler 1 ! Trenger også tips på hvor man kan kjøpe powerflex eller lignende foringer til travers bak, samt foringen som skal være i diff festet. -Hylle.
HenrikE30+ Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Høres ut som et godt tips det!Nå er jeg litt i tvil om jeg skal fjerne eller ikke., Det er kun den originale karrossmassen som ligger der, ikke techtyl oppå. Å så lenge det ikke er rust under ser jeg ikke helt poenget ved å fjerne dette., Så jeg tror det bare blir slik. Fått pussa ned bensintanken slik at den ser pen ut igjen. (som ny faktisk). Fått kasta alle bremserøra og bensinslangene og t-koblingen. Nye er lagt til i handlelista, samt stålomspunnede bremseslanger. Jeg trenger blandt annet dette: Så hvis noen har så gi lyd.. Kjøper kun hvis det er temmelig pent, ikke bøyd osv.. -Deksel over eksos v hjulbrønn, og det som er helt forrerst. -Varmedeksel ved torpedovegg, (nedre delen) OG 1stk av de plastikkboltene, er vel totalt 8stk av dem, men jeg mangler 1 ! Trenger også tips på hvor man kan kjøpe powerflex eller lignende foringer til travers bak, samt foringen som skal være i diff festet. -Hylle. Jeg har en del av de tingene du trenger. Bla. mener jeg bestemt at jeg har noen varmeskjold liggende. De er faktisk NYE også... Ang. foringer til travers og diff så har jeg til alt overmål hele 9 sett med aluforinger som jeg fikk laget for noen år siden. Disse er av høyeste kvalitet!!! Selger ett sett for kr. 2000,-. Har bilder av de i galleriet mitt, men nå finner jeg neimen ikke linken til galleriene lenger... Noen som har skjedd på den fronten eller?
hylle Skrevet Desember 30, 2009 Forfatter Skrevet Desember 30, 2009 Har ikke peiling på hva som har skjedd med galleriet, Kjøper da gjerne et sett med disse aluforingene du har fått laget, samt varmeskjoldene. Jeg ringer deg når jeg er tilbake i Oslo, regner med å være tilbake tidlig i januar en gang. så kommer jeg bare og henter de av deg. -Hylle.
Julian Sommer Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Se her ja! Rått prosjekt, følger med!
hylle Skrevet Januar 2, 2010 Forfatter Skrevet Januar 2, 2010 Fyrer opp litt bilder jeg fikk tatt med digitalkameraet : Nå gjenstår det å spyle av med ordentlig høytrykk, desverre tillot ikke kulden som er nå at jeg fikk gjort dette i denne omgang. Ellers så blir bilen slik den er innvendig, asfaltmattene skal få lov til å være akkuratt der de er. jeg ser ingen grunn til å fjerne dem. Så har jeg også fått på plass Startec lyktene, Og originale Gule DE lykter., Nå mangler jeg kun 2org m3 dører og fremskjermer så er bilen klar for lakkering og bredding!! Jeg er enda litt usikker på fargevalg,. Hvilken farge passer best rundt gule de i front, og startec lykter bak? samtidig som at fargen må matche med det lysegrå m3 interiøret!! noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå