krofarn Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Har nettop kjøpt og montert et xenonkit til min e30. Satt dem på kjørelysene for å se hvordan det ble. Etter ei stund merket jeg at det ikke skjedde noe, jeg monterte tilbake de standard pærene og kjørelysene fungerte ikke. Etter en litt felsøking fant jeg ut at sikringene til både høyre og venstre lykta har brent seg. Så nu kjæm spørsmåle: Er dette normalt, har en 7,5 amper sikring på 35w xenonpære. Å er det bare å øke amern på sikringene?
todleif Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Har du koblet rett og ingen ledninger kommer borti karosseri? Viss sikringen ryker, vil eg ha kobla til eit relé. (akkurat same fremgangsmåte som når du kobler til ekstralys)
OLEZZ Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Det er jo rele til lysene fra før. Sjekk så det ikke ligger noen kabler intill hverandre. Det gjorde mine. Ellers er det bare å prøve med større sikring, da xenon bruker mer startstrøm enn driftstrøm. Vil tro feilen kan ligge der. Prøv 15A sikring. Er no tips her: (H4) http://www.dybvik-trading.no/content/fi ... isning.pdf
stokke Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Tviler på att det er startstrømmen som tar knekken på sikringene dine.. sjekk først att ingen ledninger kommer i kontakt med karosseriet, dersom det ser bra ut, så koble inn ett rele, og kun kjør styrestrøm gjennom dem originale ledningene.
OLEZZ Skrevet Juli 15, 2009 Skrevet Juli 15, 2009 Jeg har tidligere vært borti at startstrømmen tar knekken på sikringen om den er for lav.
krofarn Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 hvor høyt er det trykt for meg å kjøre lysene på?
Fliid Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 I utgangspunktet skal en pære trekke 3 A. At startstrømmen er dobbelt så stor, det er ikke rart. Noen ganger kan startstrømmer være opptil 3 ganger så stor. 15A sikring på de eksisterende ledningene går fint. Men ikke prøv noe høyere. Jeg ville prøvd meg frem med sikringsstørrelsen over 7.5 først, 10A.
krofarn Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 probleme løst.. ikke spør hvorfor det funergte men, Jeg startet pærene med 15A. Lot dem blande seg ferdi, ca 1 time. Etter det byttet jeg tilbake til 7,5A sikringer å det fungerte heeelt fint
Fliid Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Hørtes ut som en tungvindt måte å gjøre dette på vær gang bilen har stått litt. hehe..
nek999 Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 oppstart trenger et høyspennings strømstøt som noen ganger kan trekke 10-20A et øyeblikk inntil lampa tenner ,etterpå går den på ca 60-120v alt ettersom da trekker elekronikken 40-60w sånn circa
krofarn Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 sitter nu å håpe at det bare er førstestartn som bruke mest strøm siden gassene skal blandes. Får nu se. har masse ekstra sikringer hvis det går vestover;) vis ikke dette funke har jeg fått tips å leite etter seinsikringer(hvis det finnes til bil)
Fliid Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 For og ta en så stor startstrøm, så må de være veldig veldig trege. Kan ikke akkurat stappe i en C automat fra sikringsskapet ditt hjemme : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå