Gå til innhold

Tips til stereo til e36

Anbefalte innlegg

Har bare en phono utgang på cd spilleren min. Men skal det ikke ann å koble forsterker til forsterker og så inn i cd spilleren ?

Da må jeg ha en mono forsterker til vær subb da. Altså 2 mono forsterkere til vær subb?

Tenkte 1000 for vær ledning jeg :oops:

har ingenting jeg. Bare spelleren :lol: Men får nok fiksa noen ordentlige kabler :)

Det jeg har mest problemer med er vell å faktisk bestemme meg for hva jeg skal gå for :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp heller en http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736

Du må ikke ha en forsterker på hver sub, spørst kor masse forsterkeren dra.. eg har gull overgang på mine subber. sånn att du har en høytaler ledning på 2 subber, visst du skjønner?.. det funker bra, men kor du får kjøpt eller ka det koster har eg ingen anelse om.. de har slutta å selle der eg kjøpte det en gang i tiden..

Hehe, det er lett å bruke 1000 kr per ledning :P de som eg sente deg er ikke de dyreste for å si det sånn , hehe, men de funker bra..

Er det elimenter og forsterkere du ikke klarer å bestemme deg for? eg kan jo gi deg en peke pinn på hvilke merker eg har vert borti, og kasse eg likte best

Av forsterkere har eg vert borti:

Cadence, Alpine og Phoenix Gold

Var fornøyd med alle, og har alle enda, men bruker cadence og Alpine no, for Phoenix Gold var for liten

Sub: Pioneer, JBL, Ground Zero og proson(billig sub eg hadde i en golf, spillt sykt bra til prisen)

Likte best Pioneer og JBL, men prisen er der etter og, hehe

Høytalere: macrom og pioneer, begge er ganske bra merker, men bruker macrom nå ( med macrom delefilter )

Alt av høytalere i bilen min er av merke macrom, diskan, fulltone. uten om sub, der står de ground zero. som skal byttes i nærmeste tid, til enten pioneer eller jbl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg monterte en blaupunkt gta2 400w 2 kanals forsterker i dag, som jeg har brokoblet for å drive en bp 12" sub.

Putta også inn et bp frontsett og har et par bp 6x9 som skal inn i bilen når jeg får lagd meg ny hattehylle...

Har ikke mye peil på anlegg, så er nok ikke så herda som gamlegutta her, men jeg syntes i hvertfall det spiller ganske perverst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg bare inn her jeg ;)

noen som har formening om:

http://www.bassbrothers.no/display.aspx ... rodid=1735 ?

Vil evt. bli brukt til å drive mellomtoner (110w rms) og diskanter.

Vil fungere bra det, har gode erfaringer med cadence, men diskantene tror eg att eg ville koblet på cd spilleren sin forsterker, så lenge du ikke har noen syke diskanter da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kobler jeg heller til spilleren :D

Men er litt usikker på om jeg skal kjøpe forsterker til å drive 6x9" eller sub'ene. Har to MTX 12". usikker på rms, antar rundt 300w muligens, 1000w max.

Noen som kunne gitt meg en liten peikepinne på hva forsterker som passer til de to 12"? rundt 2-3k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...