eldeviko Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Mye mulig, men på min 2003 520 touring ble det nettopp foretatt bytte av 2 dører, panser og bakluke på garanti. Bilen er førstegangsregistrert november 2003 og jeg rakk akkurat byttet innenfor garanti, ifølge forhandler...
Bimmerfører Skrevet November 7, 2009 Skrevet November 7, 2009 Takker for link! Blei litt klokere. Er egentli mest redd for girkassa, har hørt og lest at det er dyrt å reparere! ....... Automatkassa er ikke noe værre på denne modellen enn noen annen. Koster du på deg en tur til ett verksted og legger ut ca 3500kr for oljebytte/service på kassa så har du garantert spart deg for en bekymring mindre og risikoen for havari er minimal etterpå. Den oljen som alle påstår er livstidsolje blir slitt og ødelagt, derfor bør man bytte denne. Da bytter man også samtidig pakninger og filter, slik at kassa blir som ny. Har selv en E39 sedan IA hvor jeg fikk byttet olje på kassa, og bilen ble en helt annen, girer mer riktig går penere og høres bedre ut under kjøring. Bilen har gått 263.000km, motor ble overhalt og pakket opp igjen for ca 10.000km siden, alt av slitedeler er vel byttet, inkl komplette bremser rundt hele. Oljebytte på kassa ble gjort i sommer, og er absolutt verdt hver en krone. Bilen har fått ny katalysator, og dekk, og på siste EU-kontroll fant de ikke en eneste feil på bilen, og under NAF testen før eukontrollen fikk jeg beskjed om at bilen fremstår som ny, med null feil, ikke rust og godt bevart prakteksempel. Det var litt deilig å få høre slik skryt om en 12 år gammel bil, Så tar du vare på bilen din, så har du bil i mange år fremover, hvis du er litt kresen når du skal kjøpe deg en E39.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå