Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig enig...

Ble stoppet med ulovlige felger selv i fjor sommer. Snodig at de plutselig ble lovlige når bt fikk 500ish kr og sendte meg nytt vognkort. Hadde de enda gjort sånt gratis! Kontrollert, godkjent og utstedet nytt vognkort. Det kalles ikke engang goodwill. Det er bare logisk.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Veldig enig...

Ble stoppet med ulovlige felger/hjul i fjor sommer. Snodig at de plutselig ble lovlige når bt fikk 500ish kr. Hadde de enda gjort sånt gratis! Kontrollert, godkjent og utstedet nytt vognkort. Det kalles ikke engang goodwill. Det er bare logisk.

Skrevet
Men hva skal du gjøre etter du har vært hos verkstedet da?? snakket med et verksted?

Du kan da ikke mene at bare for Up har sagt det så skal du møte opp på hvilket som helst verksted med kuken i hånden å be dem om å kontrollere bilen din for ulovligheter?

Sorry ordbruken.... Nå vet jeg ikke alle fakta heller, men hørtes ut som bare sprøyt fra Up sin side..

har snaket med noen jeg kjenner som driver verksted, fikk en lapp som var et pålegg. fra UP en. så skulle bare et værste skrive under og stemple et felt d var d som var d heile på lappen. vis dem meinte bilen var orginal.

Skrevet

under hvilken omstendighet mente de motoren var trimmet?

om man ikke har noe galt med bilen, så burde man egentlig kunne få igjen penger for tapt arbeidsinntekt etc. men vi kan jo drømme

Skrevet

Nei eineste på stand han hadde var at det vertfal ikke var noen 1,8l.

trur han hørte sugelyden fra filtere til å begynne med, så han trudde til å begynne me at d var turbo. green filtere hadde han ikke noe å si på.

mæn får visen så je blir ferdi me saken. og så kjøre til i høst. og så skru i ser og pusse opp bilen:D

Skrevet

Jeg ble stoppet på en teknisk kontroll med min e36 for ca 4 år siden.

Det hele ble en hyggelig samtale, felgene og senkesettet var godkjent i vognkort og mener han sa " dette var et pent eksemplar" !

Hvis man er høflig og trår varsomt blir de automatisk mer medgjørlige :)

Skrevet

kjekt å ha alt i vognkortet. hehe, men syns det er litt teit att de skal henge seg opp i felger.. er jo bare å skru på vinterdekka og vise og hjem og på med felga igjen..

selv har jeg felger og senking i vognkortet :)

Skrevet

Mulig dem ikke fikk med at det var en 318is 140hk,å trodde det var en 318i 115hk :lol:

Bra dem sjekker biler,men teit å henge seg oppi felger hvis dekka er bra å dem ikke går langt utenfor skjermene.

Skrevet

Morsomt å bli stoppa i teknisk ja, måtte ut med 1000,- for utgåttt vognkort og for ikke å ha riktig type legitimasjon sammen med midlertidig førerbevis. Og måtte selvfølgelig vise bilen uten xenon ;)

Skrevet

teknisk kontroll er jo kun for å få profitt på en eller annen måte.

Grunnen til dette er at de ikke prøvekjører bilen for å finne ut hvordan den føres(stabilitet, bremseeffekt, veggrep osv)

Men kun skal se noen latterlige papirer, som ikke er viktig overhode.

Fornuften er selvfølgelig tilsidesatt, i og med at det har ordet "staten" i seg.

Skrevet

Må si at jeg er glad for at de har tekniske kontroller, nok av folk som kabber fjærene på bilen, dekk som subber i hjulbuen, biler som detter fra hverandre osv.

Nok av ulykker/dødfall på grunn av dette

Skrevet
Må si at jeg er glad for at de har tekniske kontroller, nok av folk som kabber fjærene på bilen, dekk som subber i hjulbuen, biler som detter fra hverandre osv.

da kan du vise meg tilfeller hvor dette har vært problemet. Tosk

I Sverige er dette lov, så lenge det ikke subber, er de så mye dummere enn statens vegvesen?

Åssen får du en bil til å dette fra hverandre som du så fint sier? har til gode å se en bil som detter i fra hverandre.. uansett så blir ikke slikt funnet i teknisk kontroll, da det åpenbart går på hva som er godkjent i vognkortet eller ei.

Har hatt en mb som hadde ei framfjær delt i to og satt på hver side foran, så har jeg hatt BMW med originalfjærer/senkefjærer.. på BMWn knakk to fjærer i fart og er livsfarlig, mens på mb'n HOPPA jeg på en grusvei, pga det var erosjon i veien.. med framfjærer delt i to, dem knakk ikke eller spratt ut, jeg sier ikke at det er spesielt lurt, men på biler med solide fjærer og mange vinninger er det ikke farlig å ta ei runde eller to. Mens på andre biler med få vinninger og tynne fjærer kan det være farligere..

på biler det finns senkesett til så er det greit å bruke det, men på andre biler som amcar og div er det bare å kabbe. Men man må kjøre deretter. Det meste sitter i mellom ørene på en. :wink:

Skrevet

da kan du vise meg tilfeller hvor dette har vært problemet. Tosk

I Sverige er dette lov, så lenge det ikke subber, er de så mye dummere enn statens vegvesen?

Åssen får du en bil til å dette fra hverandre som du så fint sier? har til gode å se en bil som detter i fra hverandre.. uansett så blir ikke slikt funnet i teknisk kontroll, da det åpenbart går på hva som er godkjent i vognkortet eller ei.

Har hatt en mb som hadde ei framfjær delt i to og satt på hver side foran, så har jeg hatt BMW med originalfjærer/senkefjærer.. på BMWn knakk to fjærer i fart og er livsfarlig, mens på mb'n HOPPA jeg på en grusvei, pga det var erosjon i veien.. med framfjærer delt i to, dem knakk ikke eller spratt ut, jeg sier ikke at det er spesielt lurt, men på biler med solide fjærer og mange vinninger er det ikke farlig å ta ei runde eller to. Mens på andre biler med få vinninger og tynne fjærer kan det være farligere..

på biler det finns senkesett til så er det greit å bruke det, men på andre biler som amcar og div er det bare å kabbe. Men man må kjøre deretter. Det meste sitter i mellom ørene på en. :wink:

Jeg leste bare til "Tosk". Vil du bli tatt seriøst får være sivilisert nok til å droppe personangrep bare fordi du ikke er enig. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...