cabthors Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 hei jeg tokk oljeskift på bilen i går bilen er en 520i 24v m50 å kjøpte da olje på bilia da fikk jeg 0-30 olje så tenkte ik no mer over det men syntes det har kommet noen rare lyder fra maskin etterpå nesten litt klaking fra forran ved vifta der kan det være litt feil olje? eller hva kan klakkinga være? håper på svar! ps motor har gått kun 205000
spaix Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 hei jeg tokk oljeskift på bilen i går bilen er en 520i 24v m50 å kjøpte da olje på bilia da fikk jeg 0-30 olje så tenkte ik no mer over det men syntes det har kommet noen rare lyder fra maskin etterpå nesten litt klaking fra forran ved vifta der kan det være litt feil olje? eller hva kan klakkinga være? håper på svar! ps motor har gått kun 205000 på min 520 fyller jeg 10-40 olje da fungerer alt som det skal:)
cabthors Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Skrevet Juli 17, 2009 okay hehe ja altid hørt 5-40 jeg men tenkte lissom siden bmw leverte det burde det være riktig men noen som vet hva klakkelyden kan være dda?
H_c Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 heisann, 0-30 olje er VEEELDIG tynn, og dette er grunnen til kaklingen din, du bør nok skifte igjen og ha 10 som minste tall først. 10-40 for eksempel. den tynne oljen klarer ikke bygge opp nok trykk, og metallet før mer klaring og lager dermed mer lyd. du vil antakelig også oppleve at bilen din begynner å lekke olje/bruke olje, da den tynne olja trekker gjennom pakninger etc..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå