kribje Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 har en 318is 1992 coupe. når jeg starter høres alt normalt ut. men etter jeg har vært borti gassen blir turtallet igjenn på 4000rpm. har kontrolert alt av vakum slanger samt tomgangsregulator . skjønner ikke en dritt av det her hjjjjjjjjelp
Fekzen Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Hallå, Min spontana idé är att du verkar ha något luft läckage på insugs sidan. Om den drar tjyvluft där är det samma sak som att spjället är lite öppet liksom och därför skenar den upp i varvtal. Så försök hitta ett luft läckage. Mvh//A
kribje Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 er ikke noe lekk har sprayet masse start gass ingen respons
E36Cab1 Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Antar du har sjekket at ikkje gassen henger(vaier eller spjeld går tregt) ?
E36Cab1 Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Hvordan oppfører den seg egentlig? Du gir gass over 4000rpm på tomgang og den blir hengende på dette hvor lenge? Synker sakte ned igjen? Samme på kald/varm motor? Hvordan er den under kjøring,noen andre symptomer?
kribje Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 den øker så fort jeg starter den til 3500-4000rpm og der blir den
E36Cab1 Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Uten å røre gassen også? Prøv å koble fra gasspjeldsensor(TPS),noen forskjell? Går vel noen vakuum-slanger under innsuget på desse også viss ikkje eg roter nå,sjekka under der?
kribje Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 er tett under der har prøvd og koble i fra ca likt når jeg kobler fra?
E36Cab1 Skrevet Juli 22, 2009 Skrevet Juli 22, 2009 Hvordan sjekka du tomgangsregulatoren? Prøv å strup tilførselen når dette skjer og se om turtallet minker.
kribje Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 det har jeg gjort og da får jeg den til og gå rent
kribje Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 hvet du hva det kan være ? takk for masse hjelp foresten
E36Cab1 Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Regulatoren din har 3 ledninger,1 pluss og 2 jordinger. Er enten sjølve regulatoren som henger på full åpning,eller du kan måle om det er kun jording konstant på ene kretsen når dette skjer. Satser på at det er det første som er feilen.
kribje Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Skrevet Juli 26, 2009 da må jeg spørre litt dumt. hvor sitter den regulatoren. takk for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå