Captain spaulding Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Hei. Jeg har en 525ix fra 1995. Her om dagen mista jeg all fremdrift. Når jeg trykker inn clutchen og slipper den er det ingen ting som skjer. Så i dag har jeg byttet clutchen og det samme er det samme. Prøvde å heise opp bilen på bokken å kjøre den. Da går bakhjulene rundt men ikke noen av di foran, men akslingen som går foran fra fordelegirkassen gikk rundt. Så dro jeg på håndbrekket så bakhjula stoppet, akslingen forover fra fordelingsgirkassen gikk fortsatt rundt, men det var ikke liv i forhjula. Er det noen som har vert borti dette før? Jeg begynner å lure på om det kan være fordelingskassen som er gåen.?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Om fordelingskassen din skulle være gåen skulle ikke aksel fram til frontaksel gå rundt. Prøv å sette bilen opp på bukker igjen og prøv å hold igjen aksel fra fordelingskasse til front. Klarer du det ikke er den ok. Det må jo være frontdiffen din som er kaputt... Men rart at bilen ikke vil forover da? For med defekt frontdiff vil det jo fortsatt være drift til bakaksel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain spaulding Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2009 Ja jeg skjønner ikke hva som kan gjøre det. Skal prøve det med forakslingen i morgen, så får jeg ta det derfra. Men hvordan fungere egentli fordelingskassen? Er det en viskosekobling som er der?? Å kan denne sperres helt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
largund Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 Nå har jeg ikke spesiell peiling på hvordan ting fungerer i praksis i BMW-verdenen så d må nesten andre svare deg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juli 17, 2009 Share Skrevet Juli 17, 2009 er ikke fast drift bak så her er det enten drivaksler foran eller front diff som er død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain spaulding Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2009 Ja da er det vell front diffen som er død. Får skruve den ned over hælga. Er det noen plass man kan få kjøpt deler til diffen? Har kun funnet helle differ til salgs. Å det til en veldig ukurant pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 18, 2009 Share Skrevet Juli 18, 2009 Fordelingskasse er på en måte som en lamellsperre,men som låses elektrisk. Symptomene dine høres ut som en framdiff som har takket for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå