Kai Karlsen Skrevet Juli 17, 2009 Skrevet Juli 17, 2009 Er sikkert mange mange mange som har spurt om dette tidligere men men. Jeg har en E34 518 (M40), og har sånn smått begynt å tenke på og bytte motor i denne opp til 2,0 eller 2,5. 3,0-4,0 V8 kan også være aktuelt avhengig av hva man finner (leter etter hehe) Men her er det mye og velge i tydligvis. Hvilke motorer vil dere som har erfaring i BMW`ens verden anbefale. Hører mye godt om M50 motorene. Passer M40 ledningsnettet, instrumenter drivverk osv på noe som helst annet, eller bør dette også monteres over fra den evnt donorbilen. Er fersk BMW eier, så det tar en stund og få oversikten over dette virvaret av motorer og modeller og hva som passer fra den ene modellen til den andre. Takker for evnt svar
Hauso Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 du kan putte mye rart oppi der, men du får det neppe godkjent. så enkelt er det:) søk litt rundt, så finner du mye info om dette!
Kai Karlsen Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Skrevet Juli 18, 2009 Hmm det må da gå an å få godkjent motorbytte hvis man monterer drivverk og understell med bremser osv fra donorbilen. Er chassi på 518 svakere en de med større motor?
Bimmerlars Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Karosseriene er like, men du får ikke oppjustert akselvekt lenger. Derfor vil den ikke kunne godkjennes med rekke seks, V8 osv. Med minder du får ribba den for vekt slik at vekta foran ikke overskrider vognkortet
Kai Karlsen Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Skrevet Juli 19, 2009 ok, det var jeg ikke klar over Da er det jo like greit og bare kjøpe en brukbar 525 feks og bruke den hehe. Var bare det at bilen er så strøken i karroseri og interiør at jeg hadde lyst og bygge videre på den. (lovlig), men men, går det ikke så går det ikke.
525i1991 Skrevet Juli 19, 2009 Skrevet Juli 19, 2009 gjør det omvendt da;) kjøp en 525 og sett over karossen;)
Kai Karlsen Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 Ja er jo en mulighet det også Kom til og tenke på IS motoren. Er det mulig og sette IS motor i E34 da, Med tanke på girkasse, ledningsnett osv
kbteknik Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Ja er jo en mulighet det også Kom til og tenke på IS motoren. Er det mulig og sette IS motor i E34 da, Med tanke på girkasse, ledningsnett osv[/quote ] da hadde jeg hellere tatt en s14 m3 motor
Kai Karlsen Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Skrevet Juli 22, 2009 hehe sikkert lett og få tak i. Får vel heller spørre om m40 motorene i E34 og E30(evnt E36) er lik. Etter hva jeg kan forstå etter å ha lest utallige tråder om M40 og M42 på E30 og E36 skal det nesten være plugg and play og bytte om disse motorene. (utenom eksos ovs) Da kan man jo lure på om det er det samme på E34.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå