Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har en Desember 05 mod auda a6. Historien er som følger:

Han leverte bilen inn til sjekk pga ulyd å venstrebakhjul i oktober08.. da skrev de opp at "ingen lyd funnet" i protokollen, og bad oss bytte felger og dekk fordi feilen kunne ligge der (altså de har oppdaget lyden, men prøver å ro seg vekk..) siden det var så sent på året- og på det tidspunktet hadde vi byttet til vinterdekk rett før lyden kom.. så vi tenkte at det kunne virke sansynlig. i vår kjøpte vi nytt felgsett, men lyden er der framdeles.. siden bilen ble mer enn 3år gammel i desember, sier de ofte "men det er jo utenfor garantitiden no" og prøver å få oss til å ta regningen.. bilen har vært inne til teknikker 2ganger i vår- uten at de har lokalisert feilen. de hører den, men "finner ikke ut" om feilen kommer frammifra eller bakifra.. ikke byttet noen deler- og ber oss ta den med

til teknikker en 3dje gang..

tydeligvis trenerer de saken lengst mulig i håp om at de slipper å rette opp feilen før vi har solgt bilen videre, siden feilen da kommer utenfor garantitiden når den får en ny eier.

Nå har bilen ny time hos teknikker 3aug. Og naf test på førstkommende mandag.

Hvordan er lover å regler for at audi skal betale servicen hos 3part dersom de bruker 3ganger på å lokalisere feilen?

Det er jo temmelig irriterende dette, på en bil til en halv mill.. Feilen kom før 30 000km..

NB:

Bilen er eid av firma, og derfor er noen av regelene ikke de samme som de som gjelder for privatpersoner.

Skrevet

Dra til et annet verksted og hør der, om de lokaliserer feilen, be om å dokumentere på feilen.

Dra til verkstedet som ikke sier det er noe galt, å sleng den i tryne på de. :)

Mathias

Skrevet

Synd det var ei bedrift. Lurer på om samme regel gjelder ved bil og garanti som datamaskiner / mobiltelefoner osv.

Tredje gang reperasjonsforsøk uten hell = Heve kjøpet.. Hadde vært digg med en bil til 500k.

Men jeg tror også det er lurt som armanic sier. Få et annet verksted til å finne ut hvor lyden kommer fra og hvilken del det er som må skiftes og få dokumenter på dette og vis det til audiforhandleren

Skrevet

Klarer ikkje ditt lokale merkeverksted å finne feilen,reis til et annet merkeverksted og få den sjekket. Forklar situasjonen og be de ta kontakt med forrige verksted.

Om garantien fortsatt er utløpt ifølge de kan de søke om kulanse og likevel få det dekket.

Skrevet

Tvilsomt at verkstedet holder tilbake, da det er importøren som må dekke reparasjonen, og ikke verkstedet selv.. :P

Men skal aldri si aldri, det er jo Audi..

Skrevet

Verkstedet får som regel veldig dårlig med arbeidspenger for slike jobber. Gjerne veldig knapp tid på jobben. Derfor kan noen være litt vanskelige. Reklamasjoner er ikke god butikk for verkstedene.

Naturligvis helt tragisk å ikke få dette på garanti dersom verkstedet ble gjort oppmerksom på feilen før garanti tiden gikk ut. Ikke kundens feil at mekanikerne ikke er kompetente nok til å feilsøke bilene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...